Италианско-френската автомобилна група Stellantis ще започне да произвежда трансмисии за хибридни превозни средства в Термоли, Южна Италия, в ход, който може да осигури алтернативна стратегия за съоръжението, което трябваше да се насочи към производство на батерии за електромобили, съобщава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с плановете.
Заводът в Термоли, където се произвеждат двигатели, е едно от местата, където ръководеното от Stellantis предприятие Automotive Cells Company (ACC) планира да построи фабрика за електромобилни батерии – една от планираните общо три европейски такива.
Но докато заводът на ACC във Франция вече работи, плановете за две подобни съоръжения в Италия и Германия бяха официално отменени миналата година, тъй като компанията реши да се пренасочи към по-евтини батерии на фона на забавящото се търсене на електрически превозни средства.
В Термоли Stellantis ще произвежда електрифицирани трансмисии, ключов компонент за хибридните превозни средства, за да разшири предлагането на такъв тип превозни средства.
Автомобилният производител вече произвежда подобни трансмисии в Мирафиори, Италия, и в Мец, Франция.
ACC все още не е взела окончателно решение относно планираните гигафабрики в Италия и Германия, добавят източниците.
В края на 2024 г. Stellantis и китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) обявиха, че ще инвестират съвместно 4,1 млрд. евро в завод за производство на батерии за електромобили в Сарагоса, Северна Испания. Очаква се съвместното дружество, в което компаниите имат равни дялове от по 50 на сто, да започне производство до края на 2026 г. и може да достигне капацитет от 50 гигаватчаса в зависимост от развитието на пазара на електромобили в региона.
ACC е съвместно предприятие между Stellantis, Mercedes-Benz Group AG и Saft, дъщерно дружество на енергийния гигант TotalEnergies.