Производителят на автомобили Stellantis очаква ударът от разходите за преструктуриране и първоначалното въздействие на американските мита да го тласнат до загуба от 2,3 млрд. евро през първата половина на годината, съобщава Ройтерс.
Собственикът на марките Fiat, Peugeot, Chrysler и Jeep заяви, че първоначално е очаквал митата, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на коли да костват на групата 300 млн. евро през първото полугодие поради по-ниските нива на доставки и съкращенията в производството.
Доставките на Stellantis в Северна Америка са намалели с 25% на годишна база през второто тримесечие.
Предварителните финансови резултати на групата за първото полугодие, които контрастират рязко на нетната печалба от 5,6 млрд. евро година по-рано, и подчертават трудностите пред Stellantis и представляват предизвикателство за новия главен изпълнителен директор Антонио Филоса, който беше назначен през май.
През миналата година над 40% от продадените от Stellantis 1,2 милиона продадени превозни средства в САЩ са внесени предимно от Мексико и Канада. През април компанията заяви, че е намалила вноса в отговор на митата и ще калибрира „производството и заетостта, за да намали въздействието върху рентабилността“.
Stellantis заяви, че е отчела 3,3 млрд. нетни начисления за първото полугодие поради разходи за анулиране на програми, включително една за разработване на водородно задвижване, която наскоро групата реши да прекрати, както и промени в производството.
В доклада се споменава и въздействието на привеждането в съответствие върху разпоредбите за емисиите в САЩ, където през юни властите публикуваха окончателното решение относно стандартите за среден разход на гориво.
Автомобилният производител, който по-рано тази година не публикува прогнози за печалбата за 2025 г., заяви, че е взел безпрецедентното решение да представи предварителни финансови данни, за да помогне на анализаторите да получат яснота относно действителното представяне на Stellantis заради липсата на официални насоки.
Приходите на концерна за първото полугодие възлизат на 74,3 млрд. евро, спрямо 85 млрд. евро през първата половина на 2024 г.. Все пак резултатът представлява подобрение спрямо втората половина на миналата година, когато приходите достигат 71,8 млрд. евро.
„Резултатите отразяват ранните етапи на предприеманите действия за подобряване на производителността и рентабилността, като се очаква новите продукти да донесат по-големи ползи през втората половина на 2025 г.“, посочват анализатори на JPMorgan.
Stellantis заяви, че е изгорила 2,3 млрд. евро в брой през първото полугодие.
Доставките за второто тримесечие спадат с 6% на годишна база до приблизително 1,4 млн. превозни средства.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата