Pony AI Inc. е уверена, че ще постигне целта си за производство на роботизирани превозни средства за 2025 г. и активно проучва нови пазари в Европа, дори когато разширяването на индустрията се развива с неравномерни темпове в различните региони, съобщава Bloomberg.
Над 200 от роботакситата от 7-мо поколение на Pony AI са пуснати в продажба от началото на масовото производство преди два месеца, което поставя компанията напът да постигне целта си от 1000 превозни средства до края на годината,.
Това ще ѝ помогне да достигне точка на рентабилност на база превозно средство, заяви главният изпълнителен директор Джеймс Пън в интервю за Bloomberg. Pony AI е основана през 2016 г. и започва да управлява роботизирани таксита в Гуанджоу през 2018 г.
Оптимизмът на компанията отразява и насочването ѝ към нови пазари в Европа. Пън посочва че в Люксембург се провеждат полеви тестове чрез доставчика на услуги за мобилност Emile Weber.
Pony AI тества технологията си и в Южна Корея, където е получила разрешително за работа с роботизирани автомобили. Компанията развива сътрудничество с Дубайската агенция за пътища и транспорт, както и с Uber Technologies Inc. за внедряване на автономни превозни средства в Близкия изток.
„След година-две, щом регулациите са готови и местните потребители се включат, тогава мисля, че тези пазари ще се разраснат драстично“, прогнозира Пън по отношение на чуждестранните региони.
По-рано през август, конкурентът на Pony AI - Apollo Go, част от Baidu Inc. - подписа споразумение с американската платформа за споделено пътуване Lyft Inc. за внедряване на роботаксита в Европа, стартирайки в Германия и Великобритания през 2026 г., в очакване на одобрение от регулаторните органи.
Китайски пазар
Отношението на китайските регулатори към технологиите за автономни коли също изглежда се затопля въпреки обществения дебат, който избухна през 2024 г. относно автопарка от роботизирани автомобили на Apollo Go в Ухан. Таксиметровите шофьори протестираха срещу роботакситата, които потенциално биха могли да им отнемат работни места, докато жителите се оплакват от прекъсвания на движението по улиците.
Миналия месец Шанхай издаде лицензи на някои компании, включително Pony AI и Apollo Go, което позволи търговски операции във финансовия район Пудонг. Градът стана поредният китайски мегаполис – след Пекин, Шънджън и Гуанджоу – който разреши експлоатацията на роботизирани таксита.
„Това е голяма стъпка за превръщането на роботакситата в истински бизнес“, изтъква Пън.
Във вторник Pony AI представи финансов отчет за второто тримесечие, като приходите от услуги за роботизирани автомобили са се увеличили със 158% до 1,5 млн. долара спрямо същия период на 2024 г. Пън заяви, че компанията е „положила солидна основа за мащабна търговска работа с роботизирани автомобили“.
Въпреки това, пътят към разполагането на стотици автономни коли остава труден. Повечето страни – с изключение на САЩ и Китай – все още не са готови за мащабно внедряване, заяви главният финансов директор Лео Уан по време на представянето на отчета. Настоящите ограничения показват, че може да отнеме време, за да се разработи устойчив бизнес модел за търговско приложение на тези превозни средства, добавя той.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол