IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

VinFast дебютира в Индия с електромобили, които подбиват цените на Tesla и BYD

Компактният SUV VF6, най-достъпният модел в гамата на VinFast, ще се продава на цена от малко над 18 хил. долара

15:00 | 06.09.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

VinFast Auto Ltd., най-големият производител на автомобили във Виетнам, пусна първите си електрически превозни средства в Индия, конкурирайки се с Tesla Inc., Tata Motors Ltd. и други играчи на третия по големина автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.

Компактният SUV VF6, най-достъпният модел в гамата на VinFast, ще се продава на цена от 1,6 млн. рупии (18 127 долара).

Компанията ще заложи и на модела VF7, чиято цена започва от около 2 млн. рупии (22 659 долара). Това е около една трета от цената на Model Y на Tesla в Индия. Цените на SUV-а ATTO 3 на китайската BYD започват от около 2,5 млн. рупии в Индия.

VinFast заяви, че цените, обявени в събота, се отнасят до базовите версии и са ограничени до първите 1500 продадени автомобила или до 30 ноември.

Ценообразуването на компанията и способността ѝ да спечели пазарен дял са своеобразен тест, тъй като тя е първият чуждестранен производител на електрически превозни средства, който инвестира във фабрика в Индия и дебютира със своите автомобили само седмици след навлизането на Tesla. Новият ѝ завод на стойност 500 млн. долара в Южна Индия ще позволи на компанията да избегне 70% мита върху вноса на автомобили.

Тези бариери принудиха ръководената от Илон Мъск Tesla да определи цена за базовия си модел в Индия от над 6 млн. рупии, което е доста над границата от 2,2 млн. рупии, където е съсредоточено търсенето на електромобили в Индия, показват данни на консултантската фирма JATO Dynamics.

Заводът на VinFast в Тутукуди, щата Тамил Наду, започна работа през юли с първоначален годишен капацитет от 50 000 превозни средства. Компанията планира да увеличи производството до 150 000 броя.

Автомобилният производител е доставил 97 399 електрически автомобила в световен мащаб през 2024 г. и се стреми да удвои този брой тази година. В Индия компанията откри първия си шоурум през юли и планира да разшири мрежата си до 35 дилърства в 27 града до края на декември, добавяйки още един фронт в битката срещу Tata, Tesla и Hyundai Motor India Ltd.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:34 | 06.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още