Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена.
Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.
Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас.
Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки.
Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна.
Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна.
При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо "кляка", което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост.
Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5 л/100 км е напълно постижим.
Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени.
Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки.
Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки.
В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии, а достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек.
В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри - аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Dacia Lodgy - практичният миниван
Това е достъпна голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек
11:41 | 24.01.15 г.
Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Столична община планира най-мащабната подмяна на публичния транспорт от 15 години
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино