IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електромобилите могат да сринат мечтата на петролните пазари за възстановяване

Пандемията има потенциал да ускори процеса на електрификация в транспортния сектор през следващите няколко години, смятат анализатори

17:30 | 19.05.20 г. 39
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Подчертавайки променящата се икономика на транспорта, в рамките на миналата седмица стана ясно, че Tesla планира да пусне на пазара в Китай на по-ниска цена и с  по-дълъг живот на батерията своя Model 3, като по този начин концернът иска да приведе цените на своите продукти в съответствие с тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Въпреки наличието на тези проблясъци данните на Constellation показват, че производителите все още имат да извървят дълъг път, преди да приведат своето портфолио в съответствие с климатичните цели, залегнали в Парижкото споразумение от 2015 г., като Ford Motor Co и Fiat Chrysler Automobiles са сред най-големите изоставащи.

Volkswagen обяви някои от най-агресивните дългосрочни планове за декарбонизация на своя автопарк, но компанията все още трябва да докаже, че може да произвежда електромобили в мащаб.

Въпреки че целите на Toyota Motor Corp са само с една идея по-смели от средните за индустрията, доказаният капацитет на компанията за изграждане на хибриди може да се окаже добро оръжие за техните амбиции относно електромобилите. 

Проблемите около несигурността

Въпреки че петролната промишленост се надява да компенсира търсенето, загубено в борбата с електромобилите, чрез нарастващия апетит на нефтохимическата индустрия и производството на пластмаси, енергийните компании, които са притискани от инвеститорите за по-сериозни действия в борбата с климатичните промени, стават все по-отворени към рискове.

През април Бен ван Бьорден, главният изпълнителен директор на англо-холандсата Royal Dutch Shell, заяви, че компанията не очаква търсенето на петрол да се възстанови в средносрочен план, като допълни, че индустрията изживява „криза на несигурността“.

автомобили автомобили

В краткосрочен план търсенето на петрол ще зависи от това по какъв начин икономиките ще започнат да се възстановяват. Дори при V-образно възстановяване търсенето можа да не нарасне значително, ако правителствата по света освободят по-мащабни стимули за зелена енергия като част от прехода към нисковъглеродното бъдеще.

Много европейски страни продължават да говорят за зелено възстановяване, като в понеделник (18 май) правителството на Франция сигнализира, че иска да увеличи продажбите на автомобили, задвижвани от чиста енергия. Китай разшири подкрепата си за електромобилите като част от своя пакет за икономическо възстановяване, а американските демократи проучват начини за увеличаване на търсенето на електрически превозни средства.

Според Кингсмил Бонд от мозъчния тръст Carbon Tracker основната причина, поради която преходът към чиста енергия се бави, е съпротивата на неговите участници да предприемат по-радикални действия в тази посока.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 7 rate down comment 3
zelka007
преди 3 години
мхм ... :)))наскоро патентоваха от тесла тази технология , $100/кВтч е граничната стойност , при която електрокарите стават значително по-изгодни за покупка . в момента като експлоатация стоят по-добре от тези с ДВГ , получи ли се и по-изгодната цена за покупка , трендът вече ще е необратим ... то и затова Мъск го е кръстил "ден на батерията" събитието ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 8 rate down comment 3
mariata
преди 3 години
И аз съжалявам, че не вярващ в еволюцията. Навремето някои са разсъждавали като теб и са вярвали, че волската кола е незаменима и пушещите бръмчащи странности (автомобили) са обречени. То и за параходите са мислили така и са смятали греблата и платната за най-надеждни. Общо взето задръстени хора...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 8
Zlato
преди 3 години
За съжаление не си прав. Сравняваш две несравними неща. При телефоните и телевизорите имаме изпращане и приемане на нещо, което на практика тежи нула и технологиите се подобряват супер бързо. При автомобили, кораби и камиони имаме тежести от порядъка на десетки тонове. Колкото и да се опитваме конските сили винаги ще са си конски сили. Законът на Мур във вселената на преместването на тонове маса от хора и стоки не важи. Съжалявам, такава е ситуацията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 4
mariata
преди 3 години
Към днешна дата си прав, но обикновено исторически техническият прогрес в дадена сфера не е линейна, а експоненциална функция. Има дълъг период на слаб растеж и следва кратък бурен растеж и насищане. Като пример мога да дам 3 неща: пвц/алуминиевата дограма - от 1990 до 2005 по-малко от 5 процента си бяха сменили старата дървена дограма, а после за много кратък период това стана с над 95%. 2. Мобилните телефони - от 92ра до 97ма един апарат тежеше колкото тухла и струваше колкото гарсониера, сим картатата струваше 2 минимални заплати, а месечният му разход беше по-голям от сумарната сметка за парно, ток, вода и бензин., ползваше се от 2-3% от населението, а кабелните телефони бяха във всеки дом. 10 години по-късно картите са безплатни, подаряват ти апарат ако сключиш договор, а месечния разход е килограм месо, над 95% ги ползват, а кабелните по домовете ги ползват само някои самотни възрастни хора. Апаратите са несравнимо по-мощни и по-малки. 3. Кинескопи срещу плоски екрани - през 2002-2003 една плазма (вече май даже и не се произвежда) струваше колкото беше средната годишна заплата, а кинескоп (за по-младите обяснявам, че това е телевизор с форма на куб без hd) над 21 инча се водеше огромен, а над 32 инча май изобщо и нямаше, но в 95% от домовете имаше само кинескопи.. По-малко от 10 години по-късно никой вече не ползва кинескоп и никой не купува по-малко от 32 инча, а цената на един 32 инча телевизор е 2-3 надници. Та ключовите 10 години на електрическите автомобили вече почти изтичат и двг безвъзвратно ще се нареди до кинескопите, дървената дограма без стъклопакет и аналоговият телефон с шайба
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 6
dikens15
преди 3 години
Интересна икономическа логика от Инвестор-а. Колкото по-евтино е горивото, толкова повече електрички ще се купуват. А иначе не мисля, че някой нормален в момента ще си купи тамагочи( макар и със субсидия от държавата), на което ще му търси контакт на всеки 200/300 км, пък и ще го чака да се зареди.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 7
kane
преди 3 години
Технологията на ел.автомобилите и по точно батериите ги ограничава безкрайно и това ги прави НЕконкурентни на двг по цена. И това ще бъде така още мого години докато не се постигне пробив при технологиите за производство на батерии, двг също ще се развива през това време ( затова цифрите на потребление падат в НОР зелка - комон рейл и променливото газоразпределение, а не ЕВ ... ) ДВГ ще присъства в автомобилите за предвижване още поне 50 години. Фривалф, битурбо бият ЕВ дори на стартКороно депресията на икономиката влиае на цените на петрола, а не мижавия ЕВ автопарк - той в момента е паркиран бду, защото ЕВ-та карат масово само програмисти, които работят от вкъщи...и парвенюта, които искат да са "в крак с модата"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 7
Zlato
преди 3 години
Интересна картинка, но като направим една сметка излиза, че ползването на дизел е намаляло само с 2%. На бензин е с 13%, но като разгледаш малко по-подробно излиза, че вътре в периода за 5 години ползването на дизел се увеличава през 2016г. за сметка на бензина. Интересно, наистина. Причините разбира се може да са в подновяването на парка с електрически автомобили, но ако ползването на дизел наистина намалява с огромните темпове от 2% на пет години ще ни трябват около 50 години за да го намалим с 20% през 2070 г.2% се изчисляват като вземеш 2019 и я разделиш на 2015 минус едно. Интересна тенденция. Това за Норвегия викаш, дето 50% от електричките са за сметка на държавата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 3
Minka
преди 3 години
Battery Day: World on hold for Teslas revolutionary EV batteryhttps://thedriven.io/2020/05/18/battery-day-world-on-hold-for-teslas-revolutionary-ev-battery/Sources say that the new battery technology, the result of research and development of battery chemistry and design via Chinese battery maker CATL and a research team run by Teslas head researcher and Dalhousie University academic Jeff Dahn, will bring the cost of electric car batteries below $US100/kWh.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 5
zelka007
преди 3 години
към 31 декември 2019 в норвегия се търкалят по пътищата1.031.207 бензинови1.281.219 дизелови260.692 чисто електрически226.737 хибридаа продажбите на горива са както следва :бензин в хиляди литри2019 - 1.028.3582018 - 1.087.8902017 - 1.121.0742016 - 1.154.6132015 - 1.177.111дизел в хиляди литри2019 - 2.928.0622018 - 3.004.5352017 - 3.051.8092016 - 3.135.1972015 - 2.993.494доста е очевадна тенденцията и е постигната за относително кратък период - една петилетка ... :))) ... найс импе , а ? щели да растат цените на слузта ...а в това число ако започнем да добавяме стотиците острови преминаващи от дизелово захранване на слънчеви батерии и вятърни турбини . започнем да добавяме и промишлените дизелови инсталации замествани също от фотоволтаични централи и картинката с горивата започва да става не много розова и то в средносрочен план , няколко петилетки ...мдаааа ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още