Акциите на производителите на електрически превозни средства са едни от най-предпочитаните от инвеститорите през 2020 г. Всеки желае да стане част от набиращата инерция индустрия на електромобилите, в която се изсипват милиарди долари инвестиции. От традиционните автомобилни производители до стартъпите, всички се борят в надпреварата за пазарен дял от сегмента, пише Nasdaq.
Не е тайна, че светът се е насочил към електромобилите, устремен към по-устойчива околна среда. Ако следите новините, вероятно знаете, че германската автомобилна група Volkswagen наскоро си направи първоаприлска шега със своето име, като заяви, че ще прекръсти американския си бизнес на Voltswagen. Въпреки че не всеки оценява този хумор, разбира, че електрическите превозни средства са в центъра на полезрението на мнозина. Нещо повече, Международната агенция по енергетика (МАЕ) обяви по-рано тази година, че ще представи пътна карта за постигане на нулеви емисии до 2050 г. Електрическите автомобили ще играят критична роля за осигуряването на тази стратегия.
В същото време недостигът на чипове в глобален план оказа значително негативно въздействие върху запасите от електромобили. Поради тази причина най-силните акции в сектора са подложени на натиск. Въпреки дефицита на полупроводници както Nio, така и Xpeng се наложиха на борсата по време на едно бурно първо тримесечие.
Сега, след като и двете компании отчетоха ръст при доставките през разглеждания период, инвеститорите могат да въздъхнат облекчено.
NIO2
И все пак, чии акции представляват по-изгодна покупка за инвеститорите?
Предизвикателството от Шанхай
Nio постигна огромен успех както в Китай, така и на фондовия пазар. Компанията е може би един от най-успешните производители на електромобили по отношение на растежа.
През последната година акциите на Nio поскъпват с над 1000%. Подходът на компанията спрямо батериите донякъде обяснява този впечатляващ ръст в цената на нейните книжа. Клиентите на Nio могат да получат отстъпка при покупката на електромобил до 11 000 долара, ако се абонират за схемата "батерия на лизинг".
Силата на концерна е в услугите, които предоставя след покупка. Най-важното е, че собствениците на електромобили могат по удобен за тях начин да сменят или подобрят батериите на своите коли. Липсата на батерия при първоначалната продажна цена на автомобилите на Nio може да понижи цената до 39,5 хил. долара (273 хил. юана), като месечната такса за поддръжка впоследствие достига 980 юана.
NIO
Снимка: Qilai Shen/Bloomberg
По време на своя тримесечен отчет Nio обяви, че е доставила в Китай 20 060 автомобила през разглеждания период. Това е повече от прогнозата за 19 500 доставки.
През март компанията продаде 7257 превозни средства, с което подобри своя месечен рекорд от 7225 автомобила, постигнат през януари.
Нови автомобили, нови пазари и по-голям производствен капацитет
Тъй като Nio се утвърди в Китай, заслужава да се спомене, че компанията разширява своя бизнес и до европейския пазар. Nio планира да привлече клиенти, като предложи индивидуален дизайн, който резонира с местния пазар. Също така тя очаква да постигне производствен капацитет от 300 000 превозни средства до края на 2021 г. Увеличаването на капацитета върви ръка за ръка с плана на компанията да започне производството на моделите ET5 и ET7 тази година.
В началото на годината компанията представи своя флагман ET7. Седанът, който е четвъртият електромобил на марката, има приятен дизайн, просторен салон, много нови технологии и сериозен пробег с едно зареждане на батериите си.
За задвижването на новия модел се грижат два електромотора - преден със 180 kW и заден с 300 kW. Общата мощност е 650 конски сили, а въртящият момент е 850 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,9 секунди, а максималната скорост не е споделена от производителя.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години Nio, определено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Nio или Xpeng? Отговорът е "да" отговор Сигнализирай за неуместен коментар