fallback

Електромобилната стратегия на Toyota отразява нейното широко пазарно присъствие

За разлика от Tesla, която залага на стегнато портфолио, Toyota разгръща богата продуктова гама, за да покрие всички сегменти, в които доминира

13:23 | 06.03.22 г.

Японският автомобилен гигант Toyota Motor Corp., който години наред беше критикуван от инвеститори и анализатори за липсата на сериозна ангажираност спрямо електрическата мобилност,  все още не е пуснала нито един изцяло електрически масов автомобил на пазара.

Но най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял вече подготвя богата продуктова гама от електромобили, с което да затвърди своята господстваща позиция в индустрията, пише Automotive News Europe. 

До края на десетилетието Toyota планира да реализира широка гама от електромобили, включваща пикапи, SUV модели, седани, луксозни автомобили, градски мини коли, дори камиони за доставка.

Президентът на концерна Акио Тойода представи общо 16 нови превозни средства през декември. Това беше съответният отговор на Toyota на критиците, които твърдяха, че компанията му е твърде бавна и плаха по отношение на електрическата мобилност.

Множеството нови прототипи и макети – представени на сцената зад Тойода като пълноразмерни 3D модели, а не просто дигитални изображения, каквито обикновено използват конкурентите – имаха за цел да покажат колко сериозна всъщност е Toyota.

Директорът по дизайна в концерна Саймън Хъмфрис казва, че разнообразието от електромобили, както по форма, така и по функция, ще бъде ключът към изпълнението на ангажимента на Toyota да продава 3,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г.

„В световен мащаб има невероятно разнообразие от клиенти и техните желания са това, за което се грижим“, изтъква Хъмфрис за Automotive News.

Представените електромобили от Toyota подчертават едно от предизвикателствата, пред които са изправени всички традиционни автопроизводители. Докато новите участници в индустрията, като Tesla, могат да привличат клиенти само с няколко модела, играчите от старата школа са активни в множество сегменти и пазари. Номерът е да успеят да запазят позициите си на тези места, докато преминават към електрическо задвижване.

И, тъй като Toyota може да се похвали с най-много клиенти от всички, компанията е най-силно изложена на загуба. Следователно, представянето на стратегията на концерна представлява бегъл поглед на начина, по който Toyota ще изглежда в бъдеще.

„Това зависи от пазара и клиента“, коментира Хъмфрис. „Важното е да сте наясно как хората очакват да използват превозното средство. Би било контрапродуктивно да се произведат 80 коли, всички изглеждащи еднакво. Разнообразието е нещото, което трябва да се търси“, добавя той.

Toyota ще стане футуристична и емоционална с предстоящата си линия bZ от специализирани електромобили. Но след това тя ще се върне към по-традиционния външен вид, тъй като подготвяната гама покрива много сегменти. Когато става въпрос за Lexus, водещият принцип ще бъде „играй ниско“, тъй като дизайнерите залагат на спортния вид. Производителността ще бъде подкрепена от твърдотелни батерии.

Когато Тойода разкри предстоящата гама от електромобили в шоурума на компанията MegaWeb на брега на Токио, той го направи елегантно

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:04 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още