Японският автомобилен гигант Toyota Motor Corp., който години наред беше критикуван от инвеститори и анализатори за липсата на сериозна ангажираност спрямо електрическата мобилност, все още не е пуснала нито един изцяло електрически масов автомобил на пазара.
Но най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял вече подготвя богата продуктова гама от електромобили, с което да затвърди своята господстваща позиция в индустрията, пише Automotive News Europe.
До края на десетилетието Toyota планира да реализира широка гама от електромобили, включваща пикапи, SUV модели, седани, луксозни автомобили, градски мини коли, дори камиони за доставка.
Президентът на концерна Акио Тойода представи общо 16 нови превозни средства през декември. Това беше съответният отговор на Toyota на критиците, които твърдяха, че компанията му е твърде бавна и плаха по отношение на електрическата мобилност.
Множеството нови прототипи и макети – представени на сцената зад Тойода като пълноразмерни 3D модели, а не просто дигитални изображения, каквито обикновено използват конкурентите – имаха за цел да покажат колко сериозна всъщност е Toyota.
Директорът по дизайна в концерна Саймън Хъмфрис казва, че разнообразието от електромобили, както по форма, така и по функция, ще бъде ключът към изпълнението на ангажимента на Toyota да продава 3,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2030 г.
„В световен мащаб има невероятно разнообразие от клиенти и техните желания са това, за което се грижим“, изтъква Хъмфрис за Automotive News.
1т
Представените електромобили от Toyota подчертават едно от предизвикателствата, пред които са изправени всички традиционни автопроизводители. Докато новите участници в индустрията, като Tesla, могат да привличат клиенти само с няколко модела, играчите от старата школа са активни в множество сегменти и пазари. Номерът е да успеят да запазят позициите си на тези места, докато преминават към електрическо задвижване.
И, тъй като Toyota може да се похвали с най-много клиенти от всички, компанията е най-силно изложена на загуба. Следователно, представянето на стратегията на концерна представлява бегъл поглед на начина, по който Toyota ще изглежда в бъдеще.
„Това зависи от пазара и клиента“, коментира Хъмфрис. „Важното е да сте наясно как хората очакват да използват превозното средство. Би било контрапродуктивно да се произведат 80 коли, всички изглеждащи еднакво. Разнообразието е нещото, което трябва да се търси“, добавя той.
Toyota ще стане футуристична и емоционална с предстоящата си линия bZ от специализирани електромобили. Но след това тя ще се върне към по-традиционния външен вид, тъй като подготвяната гама покрива много сегменти. Когато става въпрос за Lexus, водещият принцип ще бъде „играй ниско“, тъй като дизайнерите залагат на спортния вид. Производителността ще бъде подкрепена от твърдотелни батерии.
Когато Тойода разкри предстоящата гама от електромобили в шоурума на компанията MegaWeb на брега на Токио, той го направи елегантно


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?