fallback

Малко известните компании всъщност са двигателят на електромобилната революция

Не са много хората извън автомобилната индустрия, които са чували за TE, доставчик на конектори, който обаче разполага с 29 фабрики в световен мащаб

09:31 | 09.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Преходът към електрически автомобили може да представлява екзистенциална заплаха за доставчиците на двигатели с вътрешно горене, но за компаниите за авточасти като TE Connectivity предизвикателството е свързано с това как ще се справи със засилващото се търсене, пише Ройтерс.

Компанията произвежда конекторите, които свързват километрите кабели в автомобилите с цялата електроника, от сензори през системи за впръскване на гориво до инфотейнмънт - и ако има нещо, от което автомобилите от електрическата ера ще се нуждаят, това са по-големи и все по-сложни конектори.

Ето защо TE вложи 125 млн. долара за изграждане на нова сграда през 2020 г., посветена на производството  части за електрически превозни средства (EV) в комплекс, ситуиран в Южна Германия.

Компанията търси партньорства, за да продължи да разширява автомобилния си бизнес, заяви главният изпълнителен директор Терънс Къртин пред Ройтерс, добавяйки: „Ще продължим да добавяме капацитет“. 

Тъй като традиционните доставчици на авточасти умуват дали и кога да продадат бизнеса с двигатели с вътрешно горене или да придобият производител на части за електромобили, TE и конкурентите ѝ като Sensata Technologies, Amphenol Corp. и Molex се стремят да доставят компоненти с по-висока стойност и да ускорят и разширят разработките съвместно с производителите на автомобили, които вече електрифицират своята продуктова гама.

„Всички тези автомобилни концерни, които говорят за електрифициране на автопарка си и дават обещания за пробег, не са в състояние да направят това без доставчици като TE“, посочва Уилям Кървин, анализатор в Morningstar.

Автомобилните части представляват над 40% от приходите на TE в размер на 15 млрд. долара, което го прави един от най-големите доставчици на автомобилни компоненти в света, за които обаче повечето хора никога не са чували. Пазарната капитализация на компанията от 43 млрд. долара надвишава общата оценка на автоконцерни като Nissan и Renault, както и повече от три пъти стойността на голям играч като Continental.

Експозиция към търсенето в Европа

Според Къртин доставчиците на автомобилни части и производителите на автомобили са увеличили своята експозиция спрямо търсенето на електромобили в Европа през последните две години.

Въпреки че световният недостиг на полупроводници засегна цялостното производство на автомобили, автомобилните концерни използват чиповете, с които разполагат за да дадат приоритет на електромобилите пред конвенционалните превозни средства, което натоварва все повече доставчици като TE, посочва Къртин.

Предизвикателството, пред което е изправена TE, е свързано с правилното определяне на времето и мащаба на нейното разширяване, като се има предвид, че преходът на електрическа мобилност и автономни коли може да бъде съпътстван от трудности, като прекратяването на държавните субсидии и опасенията около безопасността, добавя Къртин.

Електрификацията ще позволи на TE да стане по-голяма компания.

Далеч по-голямата мощност, необходима на електромобилите, означава, че TE трябва да разработи по-големи и по-сложни компоненти, за да се справи с допълнителното електричество, като минимизира риска от пожар.

Конвенционалните части на TE са съставени от до пет компонента, но по-новите части, предназначени за електромобилите, разполагат с до 50 компонента. Доставчикът също така купува тонове алуминий, който е по-лек и по-евтин от медта.

В по-старата част на фабриката на концерна в Южна Германия машините произвеждат 16 конектора за конвенционални коли в секунда. В новата сграда по-сложните и скъпи машини, някои от които са доставени от германската Manz, извиват по-големи медни конектори с портове за зареждане на батерията.

Новото съоръжение в комплекса ще може да произвежда 2 млн. конектора за батерии годишно, като се очаква търсенето да продължава да расте.

„Ще имаме нужда от повече“, споделя Матиас Лехнер, ръководител на бизнеса на TE за Европа, Близкия изток и Африка, добавяйки, че TE планира да увеличи капацитета на завода си в Унгария.

Лехнер, който описва TE като „скромна и скрита“, добавя, че нейните конектори могат да намалят времето за зареждане на един електромобил с 10 минути.

Според Къртни електромобилите и автономните автомобили ще удвоят стойността на компонентите, които TE доставя в момента. Това означава, че печалбата може да бъде внушителна.

Електромобилите почти удвоиха своя глобален дял при общите продажби до 6% през 2021 г., според данни на JATO Dynamics, и този дял тепърва ще нараства.

Пазарът на доставчиците на автомобили в Европа ще нарасне до 330 млрд. евро през 2030 г. от 216 млрд. евро в момента, задвижван от софтуера, електромобилите и електрониката, изтъкват от McKinsey.

„Наблюдаваме двойна трансформация“, изтъква Тимо Мьолер от McKinsey.

Във фабриката на TE в Южна Германия работят около 2200 души, като компанията добавя още работници, тъй като интегрира машини за производство на конектори за автономни превозни средства.

TE разполага с три фабрики за авточасти в Германия и още пет в Европа. В световен мащаб тя има 29 фабрики, посветени на автомобилния бизнес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:26 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още