fallback

Короната на Volkswagen при продажбите в Китай е застрашена

Конкуренцията се засилва, докато германският концерн продължава да изпита сериозни производствени затруднения заради нарушените вериги на доставка

20:54 | 11.05.22 г.

Базираната във Волфсбург автомобилна империя Volkswagen Group никога не е оставяла съмнения относно ролята си в Китай, най-големият автомобилен пазар в света по обем на продажбите. И обратното – ролята на Китай за групата. "Китай е нашият втори вътрешен пазар", обяви Мартин Винтеркорн, тогава главен изпълнителен директор на VW, преди повече от десет години. Цитат, който наследникът му, Херберт Дийс, повтаря почти дословно, пише Automobilwoche.

Фактът, че марката Volkswagen остава номер едно в страната, се приема като нещо нормално, откакто концернът навлезе на пазара в началото на 80-те години на миналия век. 

Но сега тронът на VW се клати застрашително. През първото тримесечие продажбите на едноименната марка в Китай спадат, докато други производители успяха да отчетат ръстове и вече са заплашително близо до пазарния лидер. Преди всичко Toyota, най-големият автомобилен концерн в света по пазарен дял, който успя да измести от това място именно VW през пандемичната 2020 г.

Според китайските данни, споделени от Carsalesbase.com, продажбите на марката VW са се свили с почти една четвърт през март. Тогава брандът е доставил почти 181 000 автомобила, което е с 24% по-малко в сравнение със същото  време преди година. Пазарният дял на VW спада от 12,6% на 9,8 на сто.

Toyota, от друга страна, успя да задържи положителния импулс през месеца с почти 167 000 продадени превозни средства, изоставайки само с 14 000 от VW. Пазарният дял на концерна расте от 9% до 10,1 на сто.

Третият Honda също записа лек ръст и сега разполага с дял от 8%.

Китайската BYD отчете силен скок при продажбите през март, които нараснаха от около 40 000 преди година до над 100 000 превозни средства. Пазарният ѝ дял се увеличава от 2,1% на 5,6 на сто.

Като цяло германските концерни са особено силно засегнати от проблемът с доставките.

Дълбоки понижения при продажбите отчетоха BMW и Audi, също част от групата на VW. Докато баварският концерн записва 44-процентен спад, понижението за Audi възлиза на 53%. При Mercedes-Benz то е 21%.

Новите конкуренти от Китай, от друга страна, успяха да постигнат значителни ръстове, най-вече производителите на електромобили като Xpeng, където продажбите се увеличиха повече от три пъти в рамките на една година. С пазарен дял под един процент, марката все още е далеч от челните места.

Като цяло през първото тримесечие преднината на VW е малко по-голяма. С почти 561 000 доставени нови коли, VW все води на Toyota с 145 000 бройки. Ако тенденцията се запази, Toyota може да навакса изоставането през годината и вероятно да изпревари VW за първи път в пазарната история.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:17 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още