IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Europcar ще задвижи в глобален мащаб стратегията на VW за мобилността като услуга

Германската група планира да стартира пилотни проекти във Виена през тази година и в Хамбург догодина, като предвижда разширяване на услугата и в Северна Америка

16:31 | 06.07.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen Group финализира придобиването на контролен дял във френската компания за отдаване на коли под наем Europcar като част от консорциум, в който влизат партньорите Pon Holdings и Attestor. Планът на Green Mobility Holding предвижда изкарването на Europcar от борсата, тъй като купувачите си осигуриха близо 94 процента от акциите на компанията. Самата германска автомобилна група ще държи около 67 процента от Europcar, пише Automotive News Europe.

VW ще позиционира Europcar в центъра на своята стратегия за мобилни услуги, която ще включва традиционно отдаване на автомобили под наем, споделяне на автомобили, абонаменти, лизинг, както и транспорт с автономни превозни средства след 2025 г.

Volkswagen Financial Services ще контролира новата платформа, въпреки че всички марки на групата ще разполагат със свои собствени услуги, съобразени с нуждите на техните клиенти, изтъкват от VW.

Кристиан Далхайм, ръководител на VW Financial Services, казва, че разнообразяването на услугите за мобилност е необходим отговор на променящите се навици на клиентите. 

„Хората все повече искат да използват превозни средства, без да ги купуват, което представлява тенденция, която наблюдаваме през последните десетилетия“, изтъква той по време на пресконференция във вторник (5 юли).

VW ще реализира своите нови услуги за мобилност на няколко фази, като започне с пилотни проекти във Виена през четвъртото тримесечие на тази година, както и с друг проект в Хамбург, Германия, планиран за първото тримесечие на 2023 г.

В крайна сметка VW може да предложи такива услуги и за Северна Америка, където Europcar вече развива малко дъщерно дружество Fox.

Europcar присъства в около 140 страни и има около 232 хил. превозни средства в своя автопарк - по-малък брой от обичайните нива поради недостига на полупроводници, посочва Далхайм.

Това е вторият път, когато VW поема контрола над Europcar, която е основана във Франция през 1949 г. Германците поемат Europcar в края на 90-те години на миналия век, след което я продават на Eurazeo през 2006 г. за 1,26 млрд. евро.

Променящ се пейзаж

Придобиването отразява промяна в пейзажа при услугите за мобилност. Предишните усилия на индустрията бяха съсредоточени върху така нареченото споделяне на автомобили с фокус върху градския център. Този модел не се оказа устойчиво печеливш - до голяма степен поради високите текущи разходи и липсата на мащаб - и програми като Autolib за Париж и Car2Go на Daimler бяха изоставени.

През 2019 г. BMW и Mercedes обединиха сили в начинание за мобилност, наречено Share Now – с инвестиция от над 1 млрд. евро – с планове да се конкурират с Uber, но в крайна сметка продадоха бизнеса на Stellantis по-рано тази година.

Анализатори споделят, че Share Now губи приблизително 200 млн. евро годишно.

Сега Stellantis ще интегрира 3,4 милиона клиенти на Share Now в своята екосистема за мобилност Free2Move с цел да генерира приходи от около 3 млрд. евро до 2030 г.

Renault също обособи усилията си за мобилност в отделна марка, наречена Mobilize, която интегрира финансовото звено RCI Bank. Mobilize включва специализирани „превозни средства като услуга“ като Limo - произведен в Китай електрически седан, които може да бъде използван за таксиметрови услуги; програми за споделяне на автомобили; и използване и рециклиране на батерии след края на експлоатационния им живот в електромобилите.

Далхайм казва, че разширеният бизнес на Europcar може да успее там, където другите се провалиха, защото се основава на „фундаментално печелившите“ традиционни услуги за отдаване на коли под наем.

„Бизнесът с коли под наем е печеливш бизнес“, споделя Далхайм, добавяйки: „Споделянето и абонаментът са основно за наемане на кола, така че ние вярваме, че ако имате един автопарк, който предлагате като наем в зависимост от нуждите на клиента, това е успешен бизнес модел".

Други потенциални потоци от приходи могат да дойдат от дилъри, предлагащи превозни средства от своя инвентар като коли под наем, паралелно с отваряне на гишета в техните шоуруми.

Последна актуализация: 13:12 | 15.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още