fallback

Южнокорейският партньор на Ford избира разширението в САЩ пред рентабилността

SK On е притисната от поредица от тримесечни загуби, но е оптимист в дългосрочен план, че ще се върне към печалба, докато реализира своя план за растеж

10:36 | 11.07.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейски производител на батерии, привлечен от САЩ, за да помогне на местната индустрия да се конкурира по-успешно с Китай на пазара на екологични автомобили, губи пари - тенденция, която се очаква да продължи през цялата година. Неговият главен финансов директор не се притеснява, пише Bloomberg.

SK On Co., която заедно с Ford Motor Co. получи условен ангажимент за заем от 9,2 млрд. долара от правителството на САЩ за изграждането на три завода за електромобилни батерии в Америка, инвестира в бъдещето, изтъква пред Bloomberg главният финансов директор Ким Кьон-хан в първото си интервю на тази позиция.

„Сега сме в цикъл, който забавя нашата рентабилност – изграждаме нов завод, инвестираме много капитал, търпим загуба, докато производството се стабилизира“, посочва Ким, добавяйки: „Когато видим, че сме напът да отбележим малка печалба, трябва да построим друг завод и отново да се сблъскаме със загуба“.

Инвестиционният ангажимент помага на базираната в Сеул компания да затвърди мястото си на процъфтяващия американски пазар на електромобили. Тя вече има два завода в Джорджия и планира още един в щата като част от съвместното предприятие с Hyundai Motor Co. Концернът цели да построи още три фабрики с Ford – две в Кентъки и една в Тенеси – като използва средства, предлагани от Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от президента на САЩ Джо Байдън миналия август.

„Растежът е толкова бърз в нашата компания – приходите ще се удвоят тази година до около 14 трлн. вона (10,7 млрд. долара) спрямо година по-рано“, подчертава Ким.

Най-големият американски заем

Заемът за BlueOval SK, съвместното предприятие между Ford и SK On, е най-големият, отпускан от американското правителство за автомобилен производител след спасителните мерки през 2009 г., които оставиха на повърхността застрашените от фалит General Motors Co. и Chrysler. Това облекчи притесненията на инвеститорите относно осъществимостта на мащабния производствен проект за електромобилни батерии, най-скъпата част от електрическото превозно средство.

Парите също проправят път за изпълнение на обещанието на Ford да произвежда 2 млн. електромобила до 2026 г. Отне почти две години на Ford и SK On да получат заема, който беше осигурен след задълбочена проверка, извършена от САЩ с фокус върху финансите на южнокорейската компания и очаквано въздействие върху пазара.

Основната причина, поради която съвместното предприятие все пак получи заема, беше фактът, че планираните фабрики ще създадат много нови работни места, изтъква Ким.

Въпреки че вливането на пари облекчава притесненията относно ликвидността, необходима за изграждането и управлението на новите производствени мощности, въпросът за подобряване на рентабилността остава, посочва още Ким. Компанията записа загуба от 344,7 млрд. вона за първото тримесечие, докато местните конкуренти LG Energy Solution Ltd. и Samsung SDI Co. отчетоха силни печалби при рекордни приходи.

Въпреки че SK On също отбеляза рекордни приходи от продажби за тримесечието, нейният марж на оперативната печалба остава отрицателен от 2021 г. насам.

Ким очаква компанията да достигне рентабилност за цялата година през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:50 | 11.07.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още