Всяка година в Обединеното кралство се продават повече от 1 млн. коли, които са твърде големи, за да се поберат на наличните паркоместа, като броят на тези автомобили продължава да расте, съобщава The Guardian.
Тенденцията британските потребители да купуват големи автомобили, които заемат повече място от това, което предоставя стандартното градско място за паркиране, предвещава проблеми.
Проучване на организацията Clean Cities установява, че от 2021 г. насам в Обединеното кралство са продадени 4,6 млн. автомобила, които са по-големи от типичното място за паркиране в градовете.
По-големите коли са по-опасни при катастрофа от по-малките, тъй като тежат повече и имат високи предници, които могат да притиснат жертвите под себе си, вместо да ги отблъснат настрани. Тези превозни средства също така отделят повече вредни газове във въздуха.
"Колите стават все по-големи с всяка година - докато нашите улици остават същите. Нужно е производителите на автомобили да дадат приоритет на автомобили с нормални размери, които могат да бъдат паркирани по-лесно и не са толкова опасни за хората, които се разхождат наоколо. Справедливо е, ако искате да си купите масивен SUV, да очаквате да платите повече за мястото, което заема", изтъква Оливър Лорд, ръководител на Clean Cities за Обединеното кралство.
Големите автомобили, чиято ширина е по-голяма от 1,8 метра, а дължината им надхвърля 4,8 метра, набират популярност, въпреки че са твърде големи за повечето места за паркиране. През 2024 г. са продадени рекордните 1 213 385 автомобила, които надвишават въпросните размери.
Някои градове в Европа ограничават колит , които заемат твърде много място. Париж въведе специални такси за паркиране на SUV автомобил, което означава, че шофьорите сега трябва да плащат тройно повече от тези, които карат обикновени автомобили. Кметът на Лондон Садик Хан изрази подкрепата си за подобни схеми.
Кампаниите за по-чисти градове също призовават за повече такси за SUV-овете, за да се отрази пространството, което заемат, и щетите по пътищата и околната среда, които причиняват.
"Не става дума само за допълнителния стрес от това, че не мога да намеря място, на което да паркирам, това е усещането, че ако се стигне до сблъсък с голям SUV, има много по-голяма вероятност аз и семейството ми да бъдем сериозно наранени или убити. Ако създавате допълнителна опасност, създавате повече дупки и заемате повече пространство при паркиране, справедливо е да платите малко повече", коментира Хариет Едуардс, жител на Южен Лондон.
Представителят на британската Зелена партия Джени Джоунс стартира миналата седмица междупартиен съюз срещу SUV-овете в Камарата на лордовете.
„Продажбите на SUV автомобили скочиха през последните две десетилетия, но много градски улици и места за паркиране на автомобили остават твърде малки, за да поемат нарастващите размери на тези превозни средства“, посочва Джоунс.
По думите ѝ Париж е постъпил правилно, като обезсърчава използването на толкова големи автомобили.
Според Джоунс британските власти трябва да насърчат повече местни власти да заложат на подобни такси.
SUV-овете замърсяват повече и често се управляват от по-богати граждани, които се чувстват по-комфортно, докато шофират. Но колите им са много по-опасни за пешеходците и велосипедистите, с които се сблъскват, подчертава Джоунс.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
преди 7 месеца До: evlogi Пак ли сравняваш круши с чушки? Никой нищо ме ти налага... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: khao Обаче е забележително успешна, и то без да се налага правителствата да я налагат зорлем с квоти и субсидии..Може би не е чак толкова ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Тесла модел 3 с по-голямата батерия тежи 1847 килограма, по-тежка е от доста сув -ове и е широка над 1800 мм. И тя далеч не е най-голямата от електрическите коли на пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца незнам дали има по малоуммна концепция от СУВ, измислена евър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Тесла модел ХЪ е 2 метра широк и 5 метра дълъг и тежи 3 тона. Леле КЛАЙМЪТА? ПЛАНЕТАТА!? ЧУВСТВАТА НА КЛАЙМЪХЧЕНЧАРИТЕ!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Както си мислех - примерно, грозният тесла модел С, който изглежда е най-популярен в момента, е 198 см широк и 5 метра дълъг и тежи два тона и половина - ПРОПАГАНДИЧКАТА, защо не го споменавате? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Една нормална тесла - дори не иддиотския пикап, а безличните седани - заема абсолютно същото място, и вероятно тежи също толкова, колкото сув-овете, които така безпокоят сектантите на зеления хайвер. отговор Сигнализирай за неуместен коментар