fallback

10% ръст на сделките с ваканционни имоти през лятото

Високата активност става при лек спад на цените от около 4%, отчита анализ

12:18 | 09.10.13 г.

Активността на пазара на ваканционни имоти се е повишила с близо 10%, а възстановяването след пролетната криза е с бързи темпове. Това отчита анализ на инвестиционната компания Green Life за изминалия летен сезон, като посочва, че основен фактор е тенденцията за трайно установяване на руски граждани в българските черноморски градове и села.

През летния сезон са регистрирани с около 16% повече запитвания в сравнение с първите месеци на 2013 година, отчитат от компанията. В резултат е отчетен и ръстът на реално сключените сделки.

„Повишението, което проследихме, е около 10%, като очакваме то да се запази и на годишна база. Средният бюджет на купувачите остава около 50 хил. евро.

Най-често интересът е към покупка на едностайно жилище в комплекс, подходящ за целогодишно живеене. „Така за няколко години пазарът у нас стана по-масов – привлича голям брой клиенти, които не купуват елитарни луксозни, а достъпни имоти”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life.

По думите му пазарът се радва на стабилност, а показателите ще се запазят в дългосрочен план, тъй като мотивите за сделките не са моментни, а дълбока осъзната потребност от промяна на местоживеенето.

Високата активност става при лек спад на ценовите нива, като понижението е в рамките на около 4% за летните ваканционни имоти.

Въпреки че всички хора търсят спокойствие, красива природа, ниски цени, фактори като религия и общо настроение на местните към чужденците също оказва влияние върху избора. По тези причини Дубай е водещ избор за гражданите на Казахстан, които обаче през последните месеци също се появиха силно на нашия имотен пазар, се отчита в анализа.

„Купувачите идват с яснота за това какво търсят, не крият проруските си настроения, имат значително по-високи от средните за българския ваканционен пазар бюджети - между 80 и 100 хиляди евро. За нас като инвеститор те са изключително ценни клиенти с висок социален статус. Тези, които търсят постоянно живеене, имат и избистрена стратегия какви капитали ще вложат и какъв бизнес ще развиват у нас”, коментира Теофил Петров.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:05 | 12.09.22 г.
fallback