fallback

Таксата за обжалване на обществени поръчки ще се обвърже със стойността им

Държавата ще има конкретни ангажименти към изграждането на индустриална инфраструктура, съобщи вицепремиерът Даниела Бобева

10:39 | 17.06.14 г. 4

Таксата за обжалване на процедурите по обществени поръчки ще бъде обвързана с размера на самите поръчки. Това ще стане със законови промени, като тарифата предстои да бъде приета през следващата седмица от Министерския съвет, съобщи на годишната конференция за индустриално строителство и инвестиции вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева.

Нововъведението в закона цели да се ограничат безсмислените обжалвания, заради които се бави изпълнението на редица проекти, включително и важни общински проекти, финансирани с европейски пари, за които има строги срокове за усвояване.

Бобева посочи, че се работи и по правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки. По думите й становища по правилника вече имат и браншовите организации в строителството, които предстои да бъдат разгледани. Очаква се новият правилник да бъде готов до месец.

Вицепремиерът каза още, че скоро ще тръгнат първите електронни търгове за лекарства и стоки. Работи се съвместно с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) по електронните търгове за доставки на услуги. Бобева обаче предупреди, че в сферата на строителството електронни обществени поръчки няма да се провеждат скоро.

Реиндустриализацията

Даниела Бобева посочи, че в четвъртък вероятно ще бъде представена стратегията на правителството за реиндустриализация. „Убедени сме, както и неправителствените организации и научните среди, че България има нужда от конкретни мерки за насърчаване на индустрията”, посочи тя.

В стратегията държавата е поела конкретни ангажименти към изграждането на индустриалната инфраструктура. Предвижда се около 150 млн. лева по линия на Публичната инвестиционна програма да бъдат заделени за финансиране на индустриална инфраструктура, най-вече за пътища. Парите ще стигнат за рехабилитацията и изграждането на около 350 км пътища, посочи Бобева.

Вицепремиерът допълни, че в стратегията за реиндустриализацията е заложена и своеобразна форма на публично-частно партньорство – бизнесът да споделя разходите за изграждането на необходимата инфраструктура. Тя посочи, че кабинетът вече има опит с една компания за изграждането на довеждащ път, който да я свързва с основната пътна мрежа. Работи се по подобен модел и с големите заводи в Девня.

Друга мярка, заложена в стратегията за реиндустриализацията, е изграждането на индустриални паркове с европейски пари.

Проблемите на индустрията

Бедната индустриална инфраструктура, ниската енергийна ефективност на българските предприятия, високата административна тежест в строителството, несправедливите обществени поръчки са едни от основните проблеми с негативен ефект върху растежа, коментира Бобева. Решаването на тези проблеми ще има непосредствен ефект върху растежа, допълни вицепремиерът.

Тя припомни, че правителството е започнало да изпълнява три пакета от мерки за намаляване на административната тежест, като голяма част от тези мерки касаят и строителния сектор.

Бобева подчерта, че има достатъчно консенсусни политики за облекчаване на административната тежест и стимулиране на индустрията и инвестициите, които да бъдат приети и изпълнявани, и изрази надежда, че те ще намерят своето продължение и при следващото правителство.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:43 | 12.09.22 г.
fallback