fallback

Завърши изграждането на магистрала "Марица"

За два часа ще стигаме до Истанбул да пием кафе, заяви Бойко Борисов

16:45 | 29.10.15 г. 9

Завърши цялостното изграждане на автомагистрала „Марица“ – от връзката й с магистрала „Тракия“ до гранично контролно-пропускателния пункт „Капитан Андреево“ на българо-турската граница. От днес за движение е открита 31,4-километровата отсечка Оризово – Димитровград, съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“.

Проектът за изграждане на лот 1 (Оризово – Димитровград) и лот 2 (Димитровград - Харманли) се финансира от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май т. г. бе пуснато движението по лот 2 с дължина 34,22 км.

Новият магистрален участък беше открит от президента Росен Плевнелиев, премиера Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова и на транспорта Ивайло Московски, председателят на АПИ инж. Лазар Лазаров, представители на строителя и надзора.

"България вече има своята магистрала, която се очакваше 35 години. Толкова години отнеха тези 117 километра", каза и Лиляна Павлова, цитирана от БТА. По думите й вече от София по магистрала "Тракия" до граничния пункт "Капитан Андреево", ще се стига за малко повече от два часа. Сега вече целият трафик от Близкия изток и от Турция за Западна Европа ще минава по-лесно и бързо през България, посочи тя. Според нея най-важното е, че "ще спре терорът над малките населени места и разбиването на селските пътища".

Лиляна Павлова съобщи, че през 2015 г. е извършено огромно строителство от пътната агенция и като пример посочи, че само положеният асфалт е 1,2 млн. т.

"Преди три години си пожелахме това и днес вече е факт. Пускаме магистрала, която е чакана от десетилетия и вече оттук можем да отидем до Истанбул да пием кафе за час и половина - два", каза премиерът Бойко Борисов.

„Завършването на Автомагистрала „Марица“ е пример за дадено и изпълнено обещание пред хората“, заяви президентът Росен Плевнелиев. Той припомни, че за 30 години от магистралата са построени едва 30 км, информира пресцентърът на държавния глава. Той отбеляза, че от 60-те години до 2009 г. са построени общо 420 км магистрали, докато през последните 6 години са изградени над 360 км.

„Това е само началото. На дневен ред са други три магистрали – по „Струма“ се работи бързо, по „Хемус“ се прави всичко възможно за старт на програмата за нейното завършване. Така е и със Софийския околовръстен път, включително София-Калотина“, посочи още президентът и призова институциите да продължат ускорената модернизация на националната инфраструктура.

Участъкът от Оризово до Димитровград е на територията на областите Пловдив, Стара Загора и Хасково и преминава през общините Братя Даскалови, Първомай, Чирпан и Димитровград. Започва южно от гр. Чирпан, пресича река Марица в района на село Ябълково и завършва при км 36+400 на около 5 км югозападно от Димитровград.

На обекта са изградени 22 големи съоръжения. Сред тях са мост над река Марица - с дължина 470 м, мост над Стара река, над река Банска и язовир „Добри дол“, 6 селскостопански надлеза, 8 селскостопански подлеза, 4 надлеза на пътни и железопътни комуникации, 4 паркинга.

Изпълнител на лот 1 е Кооперативно дружество „Кооператива Муратори & Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди Равенна“. Стойността на договора е 159,7 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД.

С пускането на участъка Оризово - Димитровград се очаква средногодишно за денонощие трафикът да бъде 8 500 автомобила през 2015 г., 11 хил. през 2020 г. и 15 хил. през 2040 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:41 | 11.09.22 г.
fallback