fallback

Fraport обмисля ново предложение за летищата в Гърция

Атина обаче сигнализира, че иска да продаде и други, много нерентабилни летища освен вече обсъжданите 14 аеропорта

11:44 | 10.08.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският летищен оператор предприема нов опит за придобиването на 14 гръцки летища, пише Welt am Sonntag в последния си брой.

Според информацията главният изпълнителен директор на концерна Щефан Шулте е бил наскоро в Атина, за да прецени какви са новите възможности за придобиването. Гръцкото правителство обаче е поставило нови условия.

На гръцкия партньор на Fraport – Copelouzos, е било сигнализирано, че е добре да има предоговаряне на броя на летищата, които да бъдат приватизирани. Правителството възнамерява да се отърве от още 30 други, много нерентабилни летища освен 14-те вече известни летища, пише вестникът.

Освен това правителството иска да остане съсобственик на дружествата, опериращи летищата. Твърди се, че мениджърите на Fraport все пак са склонни да обмислят тези желания. 

Говорител на Fraport е потвърдил междувременно, че германският оператор продължава да се интересува от летищата и затова води разговорите. Той не коментира обаче новите условия, които е поставила Атина.

Fraport AG и гръцкият ѝ партньор Copelouzos Group бяха дадени на концесия за 1,2 млрд. евро през 2014 г., за да може да постъпят повече средства в държавната хазна. Сред тях са аерогарите в Солун, Корфу, Родос, Санторини и Миконос.

Котираният в MDax Fraport възнамерява да държи поне две трети от акциите в консорциума. По този начин германците ще трябва да платят най-малко 800 млн. евро от покупната цена за сделката. След това двете компании трябваше да отговарят за поддържането, управлението и мениджмънта на регионалните летища до края на 2055 г.

Това щеше да е един от най-големите приватизационни проекти в Гърция от началото на дълговата криза преди шест години, но през януари новото гръцко правителство замрази приватизацията.

Междувременно и самата продажба е спорна, а гръцките синдикати възнамеряват да я стопират. Причината - Fraport, компанията, която оперира летището във Франкфурт и развива и бизнес в България, е мажоритарна собственост на германската държава, а фактът, че Берлин може да проватизира гръцка собственост, не се приема с добро око в южноевропейската страна.

В своя списък с реформи наскоро правителството обяви, че възнамерява скоро да приключи с продажбата. Така именно летищата може да се окажат началото на изискваната от кредиторите приватизация.

Гърция успя да събере само 3,1 млрд. долара от приватизация, след като бе спасена от т.нар. "тройка" преди пет години. Сумата е значително по-ниска от първоначалната цел от около 22 млрд. евро. Атина трябваше да приватизира различни фирми и проекти в замяна на финансовата помощ от международните донори.  

Всичко за Гърция четете тук!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:47 | 12.09.22 г.
fallback