Германският летищен оператор предприема нов опит за придобиването на 14 гръцки летища, пише Welt am Sonntag в последния си брой.
Според информацията главният изпълнителен директор на концерна Щефан Шулте е бил наскоро в Атина, за да прецени какви са новите възможности за придобиването. Гръцкото правителство обаче е поставило нови условия.
На гръцкия партньор на Fraport – Copelouzos, е било сигнализирано, че е добре да има предоговаряне на броя на летищата, които да бъдат приватизирани. Правителството възнамерява да се отърве от още 30 други, много нерентабилни летища освен 14-те вече известни летища, пише вестникът.
Освен това правителството иска да остане съсобственик на дружествата, опериращи летищата. Твърди се, че мениджърите на Fraport все пак са склонни да обмислят тези желания.
Говорител на Fraport е потвърдил междувременно, че германският оператор продължава да се интересува от летищата и затова води разговорите. Той не коментира обаче новите условия, които е поставила Атина.
Fraport AG и гръцкият ѝ партньор Copelouzos Group бяха дадени на концесия за 1,2 млрд. евро през 2014 г., за да може да постъпят повече средства в държавната хазна. Сред тях са аерогарите в Солун, Корфу, Родос, Санторини и Миконос.
Котираният в MDax Fraport възнамерява да държи поне две трети от акциите в консорциума. По този начин германците ще трябва да платят най-малко 800 млн. евро от покупната цена за сделката. След това двете компании трябваше да отговарят за поддържането, управлението и мениджмънта на регионалните летища до края на 2055 г.
Това щеше да е един от най-големите приватизационни проекти в Гърция от началото на дълговата криза преди шест години, но през януари новото гръцко правителство замрази приватизацията.
Междувременно и самата продажба е спорна, а гръцките синдикати възнамеряват да я стопират. Причината - Fraport, компанията, която оперира летището във Франкфурт и развива и бизнес в България, е мажоритарна собственост на германската държава, а фактът, че Берлин може да проватизира гръцка собственост, не се приема с добро око в южноевропейската страна.
В своя списък с реформи наскоро правителството обяви, че възнамерява скоро да приключи с продажбата. Така именно летищата може да се окажат началото на изискваната от кредиторите приватизация.
Гърция успя да събере само 3,1 млрд. долара от приватизация, след като бе спасена от т.нар. "тройка" преди пет години. Сумата е значително по-ниска от първоначалната цел от около 22 млрд. евро. Атина трябваше да приватизира различни фирми и проекти в замяна на финансовата помощ от международните донори.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 10 години "Германският летищен оператор предприема нов опит за продажбата на 14 гръцки летища"Сега, аз не разбрах, немците ще ги купуват ли или ще ги продават? Щото пише че продават, а смисъла е, че купуват :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар