fallback

Жилищните пазари в Европа опитват да се модернизират, за да преодолеят кризата

В Турция чужденци са купили през март жилища на стойност над 14 млн. долара след виртуални огледи

18:10 | 05.05.20 г.

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Турски имотни компании са продали жилищни имоти на стойност над 100 млн. турски лири (14,3 млн. долара) онлайн на чуждестранни купувачи през март, сочат данни на Асоциацията за международна реклама на недвижимите имоти, която представлява водещите имотни брандове в Турция.

Продажбите на недвижими имоти в страната са минали онлайн заради коронавирусната пандемия, съобщава председателят на асоциацията Фарук Акбал, цитиран от в. „Сабах“. Асоциацията е пренасочила чужденци, които не могат да пътуват до Турция, към онлайн платформи като Facetime, Zoom, Skype и WhatsApp.

“Използвайки иновативната перспектива, технологичните възможности и инерцията, която страната ни постигна в здравните грижи, създаваме международно търсене. То се превръща в предварителни продажби и резервации чрез дигитални инструменти“, отбелязва Акбал и допълва, че членовете на асоциацията са реализирали продажби и резервации на 120 имота чрез онлайн платформи през март.

Според него това е знак, че пазарът се развива добре и, че както Турция, така и турските компании са в крак с променящите се тенденции.

Общо продажбите на имоти в страната са нараснали с 33% между януари и март и са достигнали 341 038, сочат данни на Турския статистически институт.  Продажбите на чужденци са скочили с 13,8% на годишна основа през същия период, достигайки 10 948 броя, показват още данните.

Миналата година близо 1,35 млн. жилища са били продадени в страната, като близо 45 500 къщи са били купени от чужденци. Това е ръст с 14,7% спрямо същия период на предходната година.

Акбал обяснява, че още от началото на епидемията са започнали виртуални огледи за чуждестранни клиенти с VR очила и онлайн инструменти за запазване на продажбите.

Според него тенденцията през март е показателна за бъдещето и след коронавирусната пандемия ще настъпи голяма промяна в маркетинга, продажбите и процесите по управление в сектора на недвижимите имоти.

“С проптех индустрията бързо се променя в много области като виртуална и добавена реалност, автоматизация, CRM услуги, дигитално ориентирани реклами и услуги за обяви, краудфъндинг, блокчейн“, казва Акбал и допълва, че са необходими известни регулации за развитието на тези системи.

В Швеция правилата за социално дистанциране също тласкат имотната индустрия към внедряването на технологии. Все повече агенции за недвижими имоти в страната прибягват до стриймване на живо на огледите на жилища, за да поддържат имотния пазар на фона на опасенията от рязък спад на цените, предава Ройтерс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:22 | 13.09.22 г.
fallback