fallback

Как малките компании могат да се възползват от социалните мрежи?

Създаването на общности не става единствено чрез самореклама

16:12 | 06.11.13 г.

Сара Ендлин, основател на базираната в Ню Йорк компания за натурален шоколад Sweetriot е използвала социалните мрежи, за да се свърже с клиентите си още преди Facebook и Twitter да навлязат с такава сила в живота и бизнеса.

Ендлин създава социално отговорни, диетични и подходящи за хора с алергии бонбони. Проектът е създаден в партньорство с няколко други организации.

Sweetriot черпи какаовите си ресурси директно от Латинска Америка и работи само с фирми, които държат на лоялната търговия. Основните продукти, които създава фирмата на Ендлин са шоколадови блокчета и бонбони, които са нискокалорични, не съдържат глутен и млечни продукти, съобщава Huffington Post. 

Но идеята не била просто да се създаде бизнес, в който хората ще си купуват продукти и това ще е краят на историята.

„Исках Sweetriot да говори редовно с клиентите си и да ги изслушва“, отбелязва Ендлин. В Sweetriot наричат клиентите си „бунтовници“, защото те помагат на компанията да промени света чрез радост, разнообразие и разбиране.

Фирмата стартира през 2005 г., когато Facebook все още е в зародиш, а Twitter дори не съществува, така че Ендлин решава да използва имейла и блоговете, за да започне да изгражда онлайн комуникация с потребителите.

Продуктовият дизайн е първата стъпка. Sweetriot насърчава дебютиращи художници и дизайнери, като им дава възможност да създават опаковките на шоколадите, както и да създадат цялостната визия на сайта. Освен това всеки потребител има право да гласува за визията, която най-много му харесва.

Скоро след като компанията стартира социалните мрежи започват да набират скорост. По същото време много собственици на малки фирми започват да се концентрират върху подобен вид самореклама. Ендлин подхожда различно – тя също споделя информация за продуктите в блоговете и социалните мрежи, но основната й цел винаги е била да насърчава „бунтовниците“ да подкрепят благотворителни инициативи и да участват в различни интересни инициативи, като месечните конкурси за снимка, които организира.

По този начин Sweetriot създава изключително личен подход в социалните мрежи. Днес акаунтът на компанията в Twitter не използва логото за аватар, а снимка. Туийтовете публикува самата Ендлин, която разкрива, че по-често публикува неща, които случайно я впечатляват на улицата.

Във Facebook компанията използва същия подход, като акцентира повече върху това какво правят феновете на компанията. Можете да видите албуми с любителски снимки на шоколадови бисквитки, на „бунтовниците“, работещи в техните фирми, както и интересни неща от Ню Йорк.

Междувременно Sweetriot запазва акцента върху идеята си за социална промяна. Фирмата работи с редица партньори за насърчаването на усилията в създаването на един по-добър свят – от насърчаването на младите артисти до търсенето на лоялност в търговията.

Когато попитате собствениците на малък бизнес за влиянието, което социалните мрежи оказват върху техния бизнес, най-често те отговарят с данни за продажби и статистики. Sweetriot търси „основата“ на това, което прави, твърди Ендлин. Според нея комуникацията с клинетите и създаването на общност е много по-важно за фирмата.

Светът на бизнеса определено си е взел няколко бележки от опита на Sweetriot. Компанията е носител на множество престижни отличия. От своя страна медиите проявяват огромен интерес към необичайната кампания на Ендлин и на нея не й се налага да прави каквито и да било PR кампании в този план.

Но когато става дума за социални мрежи стратегията на Sweetriot е да продължи това, което компанията прави и да покаже какво означава дейността й. Ето защо Ендлин смята, че когато една компания се справя добре, социалните мрежи й дават допълнителен живот. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:22 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още