IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook се готви да измести Google като лидер в онлайн рекламата

Компанията пуска нова рекламна платформа, предоставяща по-подробни данни на рекламодателите

13:01 | 23.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През тази седмица Facebook ще представи новата си рекламна платформа, която има задачата да подобри начина, по който рекламодателите таргетират и измерват резултатите от рекламите си в интернет, твърдят източници, запознати с плановете на компанията.

Продуктът, наречен Atlas, е нова версия на софтуера Atlas Advertiser Suite, който Facebook придоби от Microsoft през 2013 г. Компанията обещава, че с него ще помогне на рекламодателите да разберат кои потребители на социалната мрежа са видели и са си взаимодействали с реклами, които се появяват едновременно във Facebook и в други уебсайтове и мобилни приложения, пише Wall Street Journal.

Освен това Atlas ще предостави автоматизиран инструмент за купуване на реклами. Той ще дава възможност на компаниите да плащат за реклами, насочени към потребители на социалната мрежа.

Този ход има за цел да помогне на Facebook да оспори господството на Google в сферата на онлайн рекламата. Някои рекламни мениджъри твърдят, че Facebook може да предостави на рекламодателите по-добри възможности за таргетиране, по-подробна и по-точна информация за рекламните кампании, отколкото досега са получавали.

От своя страна Google отчита 14,36 млрд. долара приходи от реклама за второто фискално тримесечие. Facebook пък генерира 2,68 млрд. долара за същия период.

Рекламодателите държат да получават данни, които да им помагат да се информират по-подробно и да измерват по-точно рекламните кампании. Освен демографската информация, която има за своите потребители, Facebook разполага и с данни за сайтовете, които потребителите посещават, както и за видовете съдържание, към което проявяват интерес.

Това, което Facebook прави в момента, е по-силно от онова, което Google може да направи“, твърди Ришад Тобаковала, главен стратег на рекламната компания Publicis Groupe, по повод таргетирането на рекламите и отчитането на потенциала на компаниите.

Google отказва коментар по темата.

Рекламодателите обикновено насочват и следят представянето на онлайн рекламите чрез малки части от код, намиращи се в компютрите на потребителите, наречени „бисквитки“. Проблемът с бисквитките според рекламодателите е, че често са неточни, ненадеждни и не работят ефективно на смартфони и таблети.

С Atlas Facebook се надява да отстрани тези проблеми като свързва рекламните интеракции на потребителите с техните акаунти в социалната мрежа. Това може да бъде използвано за проследяване на потребителите, както на настолни, така и на мобилни устройства, макар и анонимно.

Така рекламодател, използващ Atlas, може да разбере, че потребител е купил продукт през настолния си компютър, но първо е видял рекламата за продукта на смартфона си. Facebook вече проследява потребителите по този начин в собствената си услуга, но Atlas ще разшири функционалността, включвайки проследяване на активността в други сайтове и мобилни приложения.

Новата услуга ще има най-голямо влияние върху следенето на трафика през мобилни устройства, твърди източник, запознат с плановете на Facebook. Според него хората прекарват много повече време онлайн през мобилни устройства, отколкото през настолни, но за рекламодателите това се явява проблем, защото бисквитките на работят в тези случаи.

В допълнение към всичко това Facebook планира да използва концепцията, за да проследява офлайн поведението на потребителите и връзката им с онлайн представянето. Така например клиент, който купува чифт обувки в магазин, може доброволно да даде имейл адреса си на касата. След това Facebook може да използва този имейл адрес, за да информира търговеца на дребно дали, кога и къде потребителят е видял рекламата му в интернет, стига имейл адресът да съвпада с този, използван във Facebook.

Facebook ще представи платформата Atlas тази седмица по време на Advertising Week в Ню Йорк, посочват източници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още