IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Snap иска да се отличи от Twitter

Насочвайки се към IPO-то си, компанията се опитва да създаде по-специален образ на своя основател

13:53 | 30.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

С наближаването на 2017 г. все повече погледи са вперени в социалната мрежа Snapchat и нейната компания майка Snap.

Очаква се Евън Шпигел, 26-годишният основател на компанията, да заема важно място в разговорите с инвеститорите, свързани с листването на пазара, твърдят източници, запознати с въпроса. Очаква се също банкерите и мениджърите, организиращи IPО-то на Snap, да се постараят да обрисуват Шпигел като визионер, който знае как да създава продукти за младите, допълват източниците, цитирани от Wall Street Journal.

Всичко това има за цел да убеди инвеститорите, че младата компания може да се развие от платформа за обмен на съобщения към услуга, събираща в едно важно и интересно съдържание. Идеята е Snap да се постави редом до Apple и Facebook, чиито акции поскъпнаха значително през последните години, като същевременно се разграничи ясно от Twitter, която се справя зле след първичното си публично предлагане през 2013 г.

Освен това се очаква Snap да се фокусира върху своята привлекателност и по-точно върху времето, което потребителите прекарват, ползвайки приложението ѝ, както и върху дела на хората между 18 и 34-годишна възраст, които са нейните потребители, допълват източниците, пожелали анонимност. Всичко това повтаря казаното от компанията пред потенциални инвеститори по време на срещи, които започнаха миналия месец.

Но тази история няма да може да се продаде лесно, твърдят банкери и инвеститори. Очаква се диапазонът, в който ще се движи цената да е далеч по-висок от този на други социални мрежи, в това число Facebook и Twitter.

 

„Вероятно ще съм предпазлив по отношение на IPO-то. Вече имаме Facebook и Google. Въпросът е „дали има място за Snap или тя ще поеме по пътя на Twitter, защото ние не искаме това”, коментира Дан Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust. 

В момента акциите на Twitter се търгуват с около 36% под цената от IPO-то на компанията след неуспешните опити на социалната мрежа да си намери купувач по-рано тази година.

Директорите на Snap планират да бъдат по-консервативни по отношение на оценяването на първичното публично предлагане, тъй като се притесняват, че могат да се натъкнат на проблемите, които видяхме при Facebook в първите дни от листването ѝ, твърдят източници, запознати с плановете на компанията. Цената на книжата на Facebook бързо спадна под първоначалната цена и се насочи нагоре доста по-късно.

Вероятно Snap ще продаде стандартна част от компанията – около 10 до 20%, допълват източните, запознати със сделката.

Малкият брой технологични IPO-та напоследък вероятно ще бъде от полза за Snap. Ако се случи, както е планиран, дебютът на Snap ще се случи след най-слабата година за технологичните първични публични предлагания в САЩ след 2009 г. 26 листнати в страната технологични фирми набраха 4,3 млрд. долара от IPO-тата си през 2016 г., което е под събраните 9,9 млрд. долара от 31 компании през 2015 г., сочат данни на Dealogic.

След като подаде конфиденциално документи за IPO точно преди изборите за президент на САЩ през ноември, Snap започна да се подготвя за ключовите разговори с инвеститори. Освен това прави първично публично предлагане по един не толкова традиционен начин.

След като пусна на пазара Spectacles, очилата на Snap, които разполагат с видеокамера, компанията отвори магазини в САЩ, част от които са подозрително близо до тези на Apple.

Това не е случайно съвпадение. Банкерите се опитват да създадат образ на Шпигел, който напомня на този на покойния съосновател на Apple Стив Джобс. Ето защо екипът, занимаващ се с IPO-то, иска да покаже, че Шпигел може да създава продукти, които да правят големи пробиви и да привличат голяма база от лоялни потребители.

Същевременно те се опитват да правят паралели и с основателя на Facebook Марк Зукърбърг, тъй като и двамата започват проектите си още в университета. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:18 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още