Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. разкри, че е предоставила на десетки компании специален достъп до потребителските данни, като за пръв път подробно описва сделки, което контрастира с предишните публични изявления на социалната мрежа, че през 2015 г. тя е ограничила достъпа до личната информация на външни лица.
Сделките с разработчиците на приложения, производителите на устройства и софтуер, описани в документ от 747 страници, публикуван в сайта на Конгресa в края на петъчния ден, представляват най-подробното обяснение на изключенията, предприети от Facebook, които преди това бяха разкрити от The Wall Street Journal и други медии.
Оповестяването се случва, след като законодателите поискаха отчетност от Facebook за това, че е позволила на компаниите да получат достъп до данни за своите милиарди потребители без тяхното знание.
Facebook заявява в документите, че специалните сделки са били необходими, за да дадат на разработчиците на приложения време да се съобразят с промените на правилата и да позволят на производителите на устройства и софтуер да създават приложения за социалната мрежа за своите продукти.
Компанията разкри, че все още споделя информация за приятелите на потребителите, като например име, пол, дата на раждане, град на текущото местонахождение или роден град, снимки и харесани страници, на 61 разработчици на приложения почти шест месеца след като заяви, че е спряла достъпа до тези данни през 2015 г. ,
Facebook обяви, че е предоставила на тези 61 фирми, които варират от създателя на приложението за запознанства Hinge до гиганта в сферата на доставките United Parcel Service Inc., шестмесечно удължаване на срока, за да могат те да „се приведат в съответствие" с политиката от 2015 г.
Освен това пет други компании „теоретично биха могли да имат достъп до данни на ограничените приятели", поради достъпа, който са получили като част от експеримент във Facebook, се казва в документа.
Айме Арчибонг вицепрезидентът на Facebook по партньорствата с продукти, признава за предпочитаните сделки в интервю за WSJ, но заявява, че те са били с отделни разработчици, за да тестват нови функции или при ликвидация на продуктите.
Той казва, че компанията поддържа "последователен и принципен подход към това как работи с разработчиците през последните 11 години".
Разкритията следват статия в WSJ от юни, в която се съобщава, че Facebook е сключила персонализирани сделки за споделяне на данни, които са дали на избрани компании като Nissan Motor Co. достъп до потребителските данни за техните приложения много след като през 2015 г. Facebook заяви, че е прекратила тази практика. Nissan е включен в списъка от петък.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО