fallback

Snapchat: Значително повече потребители, но без печалба

Убедителният знак за възстановяването след труден период изстреля акциите с над 13% в късната следборсова търговия

09:05 | 24.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръстът на Snapchat се ускори, след като компанията за социални медии пусна подобрена версия на своето мобилно приложение за Android и въведе забавни начини, по които хората да манипулират своите изображения и видеоклипове.

Snap Inc., чието приложение Snapchat позволява на хората да изпращат един на друг изчезващи снимки и видеоклипове, твърди, че средно 203 милиона потребители са влизали в приложението ѝ ежедневно през второто тримесечие, доста повече от 191,7 милиона, които очакваха анализаторите. Това е убедителен знак за възстановяването след един труден период и акциите се изстреляха с над 13% в късната следборсова търговия, предава Bloomberg.

След катастрофален редизайн, който отблъсна потребителите през миналата година, и след тръгването на много хора от неговия мениджърски ръководен екип Snap най-накрая дава дългосрочни обещания, че новата версия на приложението ѝ за мобилната система Android ще увеличи потребителския растеж. Компанията също така даде оптимистична прогноза, като заяви, че очаква през третото тримесечие ежедневните потребители да са в диапазона между 205 милиона до 207 милиона. Инвеститорите напоследък са по-оптимистични към перспективите за компанията, а акциите поскъпнаха повече от два пъти тази година.

„След значителната еволюция на продуктите от миналата година ние вярваме, че сега сме по-добре позиционирани за дългосрочен успех", заяви главният изпълнителен директор Eвън Шпигел във вторник.

През второто тримесечие нетната загуба на компанията се сви до 255,2 млн. долара, или 19 цента на акция, от 353,3 млн. долара, или 27 цента, година по-рано. Snap също така прогнозира приходите от продажбите за третото тримесечие да са в диапазона между 410 млн. долара до 435 млн. долара, което надвишава средната прогноза на анализаторите от 402,9 млн. долара.

Акциите на Snapchat, които поскъпнаха с 4,8% до 14,83 долара за брой в рамките на редовна търговия в Ню Йорк във вторник, увеличиха цената си до 16,79 долара в разширената търговия.

Шпигел не е работил просто над миналите болежки на Snap - той се справя с все по-конкурентния пейзаж, с приложенията на Facebook Inc., които копират някои от най-популярните изобретения на компанията. Телефоните с Android са по-популярни в нововъзникващите пазари, където използването на Snap не е толкова наситено, и където версията на Instagram на популярните „stories“ на Snap е по-известна.

„Не виждаме нищо на хоризонта, което би променило доминиращото положение на Instagram и продължителното улавяне на потребителите с допълнителни истории“, казва Марк Згутович, анализатор в Rosenblatt Securities, в бележка за инвеститорите си.

Ето защо Snapchat трябва да се съсредоточи върху растежа по други начини, като привлече потребителите с нови игри, медийно съдържание и начини, по които хората да манипулират техните снимки, казва Згутович. През април компанията добави по-усъвършенствани начини за потребителите да снимат видеоклипове. През май Snapchat добави филтър за подмяна на пола, който ще позволи на хората да видят как изглеждат като човек от противоположния пол.

„Дали тази функция за замяна на пола има постоянна сила? Не“, казва Згутович. „Но това води хората до платформата и те продължават да я използват след това". 

Компанията заяви, че 7 млн. до 9 млн. от новите потребители през тримесечието са дошли заради новите инструменти за добавена реалност. Предизвикателството ще бъде да се запазят тези новодошли, след като новостите изчезнат.

Facebook и Instagram станаха популярни, като разчитаха на мрежовия ефект - колкото повече хора използват приложението, толкова повече хора ще привличат и толкова повече сила ще имат те. Snap използва по-рисков подход, като се фокусира по-малко върху размера на мрежата и повече върху творческото съдържание, за да забавлява хората, докато общуват.

Приходите за второто тримесечие нараснаха с 48% до 388 милиона долара, съобщиха от компанията във вторник в изявление, като така надминаха средната прогноза за 360,5 милиона долара. По време на разговора с инвеститорите Snap изтъкна, че все още има много място за растеж - средният доход на потребител все още е малка част от това, което Facebook и Twitter генерират.

Компанията търси нови рекламодатели, като изтъква своя обхват сред младата аудитория - според нея 90% от 13- до 24-годишните в САЩ използват приложението ѝ. И не на последно място, Snap ще може да продава реклами сред още по-голяма аудитория. Компанията тества нова система, обявена през април, която ще позволи на рекламите ѝ да работят в мрежа от приложения, които не притежава.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още