fallback

Facebook работи по версия на Instagram за деца под 13 години

Идеята е родителите да имат по-голям контрол над услугата и по-голяма прозрачност

12:36 | 19.03.21 г.

Популярното приложение за споделяне на снимки и видео Instagram работи по версия, която ще е насочена за деца под 13-годишна възраст, потвърди ръководителят на компанията Адам Мосери пред BuzzFeed News.

Фирмата, която е собственост на Facebook, знае, че много деца искат да използват Instagram, допълва Мосери, но посочва, че все още няма „подробен план“ за проекта.

„Но част от решението е да създадем версия на Instagram за по-млади хора или деца, където родителите ще имат прозрачност или контрол“, твърди още Мосери. „Това е едно от нещата, които проучваме“.

В момента Instagram има политика, която забранява на деца под 13-годишна възраст да използват платформата, пише The Verge.

„Все повече деца питат родителите си дали могат да се присъединят към приложения, които им позволяват да си общуват с приятели“, коментира говорителят на Facebook Джо Осбърн. „В момента няма много опции за родителите, така че работим по изграждането на допълнителни продукти – както направихме с Messenger Kids – които са подходящи за деца, но са управлявани от родителите. Проучваме въвеждането на контролирано от родителите преживяване в Instagram, за да помогнем на децата да бъдат в крак с приятелите си, да откриват нови хобита, интереси и друго“.

BuzzFeed News е видяла и вътрешно съобщение на компанията, в което вицепрезидентът по продуктите на Instagram Вишал Шах твърди, че младежите са определени за приоритет за фирмата.

По-рано тази седмица Instagram публикува в блога си информация, в която посочва, че работи по това да направи платформата сигурна за по-младите потребители, но там не се споменава нова версия за деца под 13 години.

Насочването на онлайн продукти към деца под 13-годишна възраст е свързано не само с много опасения за неприкосновеността на данните, но и с правни предизвикателства. През септември 2019 г. Федералната търговска комисия на Съединените щати глоби Google 170 млн. долара заради проследяване на историята на гледане на деца, за да им показва реклами в YouTube, което е в нарушение на Закона за защита на поверителността на децата онлайн (COPPA). През февруари 2019 г. предшественикът на TikTok – Musical.ly беше глобен с 5,7 млн. долара за нарушаване на същия закон.

През 2017 г. Facebook пусна версия без реклами на своята чат платформа Messenger, насочена към деца между и 6 и 12 години. Според защитници на детското здраве това е вредно за децата. Те дори призоваха изпълнителния директор Марк Зукърбърг да спре услугата. Две години по-късно грешка в Messenger Kids позволи на деца да се присъединят към групи с непознати, което остави хиляди деца в чатове с неоторизирани за целта потребители. Наскоро Facebook сложи край на всичко това и заяви, че са били засегнати само „малък брой“ потребители на Messenger Kids.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:27 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още