YouTube придоби стартиращата компания за социална и електронна търговия Simsim, заяви американската платформа във вторник. Нито една от фирмите не разкри условията на сделката, но двама души, запознати с въпроса, твърдят пред TechCrunch, че индийският стартъп е бил оценен на над 70 млн. долара.
Двегодишната Simsim набра около 17 милиона долара преди съобщението и бе оценена на 50,1 милиона долара в последния си кръг за финансиране от Серия Б през 2020 година.
Стартъпът със седалище в Гургаон помага на малкия бизнес в Индия да премине към електронната търговия, като използва силата на видеото и създателите. Едноименното приложение действа като платформа за свързване на местния бизнес, влиятелни лица (инфлуенсъри) и клиенти.
Според Рохан Малхотра от Good Capital, ранен инвеститор в Simsim, „микроинфлуенсърите са по-ефективни при изграждането на целева аудитория (растеж), създаване на забавни преживявания (задържане), изграждане на доверие (по-висока стойност) и персонализирани съобщения (преобразуване). Потребителските социални платформи (Facebook, YouTube, Instagram и др.) не могат, по думите му, по същество да осигуряват приходи чрез финансирани от реклама модели в Индия; това отключва възможността за по-дълбоко интегрирани трансакционни платформи.
„Започнахме Simsim с мисията да помага на потребителите в цяла Индия да пазаруват онлайн с лекота, с помощта на малки продавачи и марки, които представят и продават своите продукти, използвайки силата на съдържанието от доверени влиятелни лица. Като част от екосистемата YouTube и Google допринасят за мисията на Simsim“, казаха в съвместно изявление съоснователите на Simsim Амит Багариа, Канал Шури и Саурабх Вашища.
Придобиването ще позволи на гиганта за видео стрийминг YouTube да помогне на малкия бизнес и търговците на дребно в Индия да достигнат до нови клиенти по още по-мощни начини, пише Гаутам Ананд, вицепрезидент на YouTube APAC, в публикация в блог.
Услугата за видео стрийминг, която достига до над 450 милиона активни потребители месечно в Индия, не планира да прави незабавни промени в Simsim, а стартъпът ще продължи да работи независимо „докато търсим начини да покажем предложенията на Simsim на зрителите на YouTube“, добави той.
Анонсът във вторник е последният ход на Google в Индия, където се ангажира да инвестира 10 милиарда долара през следващите няколко години. Интернет гигантът подкрепи също така и индийските стартиращи компании Glance и DailyHunt, които работят с приложения за кратки видеа.
„С помощта на тези над 2500 създатели на YouTube с над един милион абонати и успеха на YouTube Shorts, който стартирахме първо в Индия, ние се ангажираме да предоставим най-доброто от YouTube в Индия и да разширим общността на създателите, като улесним още повече новото поколение създатели на мобилни устройства“, добави Гаутам Ананд.