Действията на Индия по блокирането на китайски приложения може да помогне на местните технологични фирми, твърдят анализатори, цитирани от CNBC. Това представлява и възможност за американските технологични гиганти, които отдавна гледат на петата по големина икономика в света като особено важна за перспективите им за растеж, допълват те.
В сряда Индия блокира 118 китайски приложения, включително големи хитови игри на Tencent и NetEase, както и услуги на гигантите Baidu и дъщерната компания на Alibaba – Ant Group.
По-рано през юни Индия блокира 59 китайски приложения. Напрежението между двете страни расте от юни насам, когато имаше сблъсък на границата и 20 индийски войници загинаха.
„Китайските фирми научават болезнен урок. И той е, че външната политика на Китай отвлече бизнеса им. Китайската геополитика с Индия доведе до национални последици за китайските компании“, коментира Абишур Пракаш, геополитически специалист в Центъра за иновации на бъдещето (CIF), консултантска компания, базирана в Торонто, Канада.
Индийското правителство специално се насочи към някои приложения. Но миналия месец Bloomberg писа, че китайските производители на телекомуникационно оборудване Huawei и ZTE също ще бъдат изключени от 5G тестовете в Индия. Ако това се случи, Индия ще последва други, като Австралия и Великобритания, в изключването на Huawei от следващото поколение мобилни мрежи.
Ударът по китайските технологични компании представлява възможност както за индийските, така и за американските им конкуренти.
„Разбира се, видяхме индийците да заемат доста по-агресивна позиция, като забраниха китайски приложения и китайски технологии, отколкото битката на САЩ с китайците“, коментира Роджър Бейкър, старши вицепрезидент стратегически анализи в Startfor. По думите му отчасти това цели да насърчи вътрешните технологии, реално да стимулира развитието на индийския технологичен сектор и „да се опитат да се позиционират и като място, в което други страни да могат да инвестират в технологично развитие“.
Печеливш ход за Индия и САЩ
Индия се оказа привлекателна за китайски технологични фирми, докато те търсеха възможности за експанзия отвъд вътрешния си пазар.
Китайски инвеститори и компании се насочват към местни фирми, като вложиха около 4 млрд. долара в индийски стартъпи, твърди мозъчният тръст Gateway House. 18 от 30-те т.нар. еднорози в Индия (стартъпи, оценени на над 1 млрд. долара), сега са финансирани от Китай.
Междувременно китайски приложения, като платформата за споделяне на кратки видеа TikTok, успяха да се изправят срещу американски гиганти като Facebook и Google, докато китайският производител на смартфони Xiaomi затвърди водещата си позиция в Индия.
Така че залогът е голям, не само за китайските технологични компании в Индия, но и за стартъпите, които разчитат на пари от втората по големина икономика в света.
„Китайските технологични фирми знаят, че дните на свободна експанзия по света са отминали“, твърди Пракаш.
Но това също така дава възможност на американските гиганти в Индия – пазар, който те смятат за основен двигател на растежа и такъв, на който се опитват да пробият с различен успех.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 5 години И ти примерно да произвеждаш тези рутери и да вземаш добра заплата ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Към Китай как към кого :) Конкретен пример: рутерите които виждаш по магазините. Всички са китайски и имат бекдори в софтуера. Лично съм виждал поне на 3 различни марки. Цената е нереално ниска защото е спонсорирана от китайското правителство. Ако ти искаш да произведеш такъв рутер за тази цена е невъзможно ако играеш сам в Европа. Време е това да спре. Искам на продуктите у дома да пише - Made in Bulgaria или поне Made in EU. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ...И като как и към кого? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Време беше.Дано и Европа научи урока и го проложи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар