Instagram стартира изпитания на абонаментна услуга, която позволява на потребителите да плащат за допълнително съдържание от създателите в момент, в който компаниите за социални медии се борят да привлекат лица, които могат да увеличат трафика към техните платформи, пише The Wall Street Journal.
За целта подразделението на Meta Platforms Inc. въведе в сряда новата функция в САЩ в ограничен мащаб, като добави, че тя предоставя още един начин на създателите да печелят пари от своите последователи в приложението за споделяне на снимки.
„Създателите правят това, което правят, за да си изкарват прехраната си, и е важно това да е предвидимо“, заяви Адам Мосери, ръководител на Instagram. „Абонаментите са един от най-добрите начини да имат предсказуем доход - начин, който не е обвързан с това до колко хора е достигнала дадена публикация - параметър, който неизбежно ще се увеличава и намалява с течение на времето".
Създателите ще могат да предлагат на абонатите си достъп до ексклузивни Instagram Stories - снимки или видео публикации, които изчезват след 24 часа, както и до сесии за видео стрийминг в реално време в Instagram Lives.
Сестринската услуга на Instagram Facebook стартира абонаменти през 2020 г. и заяви, че няма да събира никакви такси от създателите на съдържание най-рано до 2023 г. Същото ще важи и за абонаментите за Instagram, заяви сега Meta.
Според говорител на Meta цените на абонаментите за Instagram ще варират от 0,99 долара до 99,99 долара, като има и междинни опции.
Преди няколко месеца Twitter Inc. пусна подобна услуга, наречена Super Follows, която позволява на абонатите да плащат за бонус съдържание от любимите си създатели. Twitter оповести публично функцията през септември, като даде възможност на създателите да таксуват 2,99, 4,99 или 9,99 долара на месец.
Много компании за социални медии влагат средства в „икономиката на творците“, като използват финансови стимули, за да се опитат да привлекат творците да се присъединят или да останат на техните платформи. Snap Inc. на Snapchat, YouTube на Alphabet Inc. и TikTok на Bytedance Ltd. обявиха инвестиции за огромни суми.
А през миналата година Meta, която тогава все още се наричаше Facebook Inc., се присъедини към тях, като заяви, че ще плати повече от 1 млрд. долара на създателите на съдържание в своите приложения до 2022 г.
Мосери заяви, че проектът за абонамент започва с относително малък брой създатели и ще се разраства през следващите месеци. В крайна сметка абонаментите трябва да бъдат достъпни за целия Instagram. Той добави, че пускането на нови функции за създателите е един от приоритетите на Instagram за тази година. Друг фокус е развитието на платформата за тийнейджъри.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО