IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Залязва ли бизнесът на Meta с онлайн търговия?

Компанията не предлага достатъчно лесна интеграция на онлайн магазините, твърдят търговци

14:14 | 14.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Оланиран в крайна сметка се отказва от идеята да има Instagram Shop. „Започнах процеса по създаването на магазин в Etsy, който да имам в комбинация с моя уебсайт“, посочва той. „Всичко се свежда до това дали си заслужава времето ми“.

Наскоро Meta започна да показва промоция на Instagram потребителите, като им предлага 20% намаление при направата на първата им онлайн поръчка през социалната мрежа. Нещо повече, компанията иска да разшири възможностите за показване на реклами във функциите Facebook и Instagram Shops – формат, който представи през юни 2021 г. и в който рекламите препращат потребителите към подбрани колекции от магазини или уебсайтове на компании.

Има около 200 търговци, които участват в ранно тестване на тази опция, твърди служител на Meta.

За много от добре утвърдените търговци на дребно и марки Facebook и Instagram Shops представляват примамлив поглед в бъдещето. Майкъл Караниколас, съосновател и съизпълнителен директор на модната марка Revolve Group, подкрепяна от инфлуенсъри, през май каза пред инвеститори, че Instagram Shops има „много малък“ принос към финансовите резултати на компанията. „Смятаме, че в дългосрочен план (пазаруването в Instagram) е част от общата група от опции, които ще предлагаме на нашия клиент“, коментира той.

Кевин Гулд, основател и главен изпълнителен директор на Kombo Ventures, холдингова компания с брандове, които продават продукти в Instagram, твърди, че би искал да види как Meta провежда по-голяма информационна кампания, представяйки магазините в Instagram и Facebook на потребителите. По-добрата интеграция с Shopify и добавянето на фунции, като кодове за намаление, биха направили предложенията на Meta в областта на търговията по-привлекателни, посочва той. Facebook казва, че е добавила някои опции за промокодове в края на 2020 г.

Някои търговци се радват на ръст на продажбите през Instagram Shops и Facebook Shops.

Facebook и Instagram носят около 50% от приходите на BlendJet – компания за портативни блендери, твърди главният ѝ изпълнителен директор Райън Памплин. Но по-голямата час от средствата идват от реклами, които насочват потребителите към сайта на компанията. През последните месеци тя има ръст на продажбите директно в магазините си във Facebook и Instagram, допълва Памплин. Тази година до април продажбите на BlendJet в търговските функции на Meta са скочили с 300% в сравнение със същия период на миналата година, коментира още той.

Памплин отдава това на редица функции за пазаруване, които Meta добави, включително писането на отзиви за продукти и разширяване на описанията на артикулите. Памплин твърди, че част от важните функции обаче още липсват, най-вече възможността за добавяне на повече от една снимка за всеки цвят на продукта или добавянето на видеа на стоките. Но все пак той има вяра в екипите за търговия на Meta.

„Участвам като рекламодател от доста дълго време и ползвам всичко, което са пуснали“, посочва Памплин. „И, знаете ли, лоялен съм към резултатите“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още