Twitter Inc. ще смекчи тригодишната си забрана за политическа реклама, което е поредната промяна в политиката след поглъщането на компанията от милиардера Илон Мъск.
Във вторник компанията заяви, че ще разшири политическата реклама, която разрешава през следващите седмици, за да „улесни обществения дебат по важни теми" и да приведе рекламната си политика в съответствие с тази на телевизиите и други медии, като предстои да бъдат обявени допълнителни подробности, предава Bloomberg.
Макар че не стана ясно веднага колко мащабни ще бъдат промените, те представляват отклонение от глобалната забрана за рекламиране на кандидати, избираеми служители и политически партии, обявена за първи път през 2019 г. от съоснователя на Twitter и главен изпълнителен директор по това време Джак Дорси.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Twitter Safety (@TwitterSafety) January 3, 2023
Дорси обоснова забраната, която си навлече гнева на кампанията за преизбиране на тогавашния президент Доналд Тръмп, с думите, че „обхватът на политическите послания трябва да бъде заслужен, а не купен“.
Но откакто Мъск придоби Twitter за 44 млрд. долара, той твърди, че предишното ръководство на платформата за социални медии е извършило цензура и е въвело широки промени без особено предупреждение. Наред с другите промени компанията прекрати политиката си, която предотвратяваше споделянето на дезинформация за пандемията, възстанови акаунтите на Тръмп и други десни политици и забрани на потребителите да следят частния самолет на Мъск.
Понастоящем Twitter разрешава някоиот т.нар. реклами на проблеми или реклами, основани на кауза, за някои икономически, екологични и социални теми, макар и с ограничения.
Преди забраната политическата реклама беше незначителен източник на приходи за Twitter – приходите възлизаха на по-малко от 3 млн. долара по време на междинните избори в САЩ през 2018 г. Все пак облекчаването може да помогне на компанията, която сега се затруднява да спре загубите на приходи от реклами, тъй като марките се отдръпват от мрежата поради загриженост за политиките ѝ за модериране.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ