IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Twitter смекчава тригодишната забрана за политическа реклама

Промените представляват отклонение от глобалната забрана за рекламиране на кандидати, избираеми служители и политически партии

09:27 | 04.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Twitter Inc. ще смекчи тригодишната си забрана за политическа реклама, което е поредната промяна в политиката след поглъщането на компанията от милиардера Илон Мъск.

Във вторник компанията заяви, че ще разшири политическата реклама, която разрешава през следващите седмици, за да „улесни обществения дебат по важни теми" и да приведе рекламната си политика в съответствие с тази на телевизиите и други медии, като предстои да бъдат обявени допълнителни подробности, предава Bloomberg.

Макар че не стана ясно веднага колко мащабни ще бъдат промените, те представляват отклонение от глобалната забрана за рекламиране на кандидати, избираеми служители и политически партии, обявена за първи път през 2019 г. от съоснователя на Twitter и главен изпълнителен директор по това време Джак Дорси.

Дорси обоснова забраната, която си навлече гнева на кампанията за преизбиране на тогавашния президент Доналд Тръмп, с думите, че „обхватът на политическите послания трябва да бъде заслужен, а не купен“.

Но откакто Мъск придоби Twitter за 44 млрд. долара, той твърди, че предишното ръководство на платформата за социални медии е извършило цензура и е въвело широки промени без особено предупреждение. Наред с другите промени компанията прекрати политиката си, която предотвратяваше споделянето на дезинформация за пандемията, възстанови акаунтите на Тръмп и други десни политици и забрани на потребителите да следят частния самолет на Мъск.

Понастоящем Twitter разрешава някоиот  т.нар. реклами на проблеми или реклами, основани на кауза, за някои икономически, екологични и социални теми, макар и с ограничения.

Преди забраната политическата реклама беше незначителен източник на приходи за Twitter – приходите възлизаха на по-малко от 3 млн. долара по време на междинните избори в САЩ през 2018 г. Все пак облекчаването може да помогне на компанията, която сега се затруднява да спре загубите на приходи от реклами, тъй като марките се отдръпват от мрежата поради загриженост за политиките ѝ за модериране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 04.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още