fallback

TikTok вече има 150 млн. месечно активни потребители в САЩ

Приложението е похарчило повече от 1,5 млрд. долара за строги усилия за сигурност на данните

08:30 | 21.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

TikTok съобщи, че приложението за споделяне на кратки видеоклипове вече има 150 млн. месечно активни потребители в САЩ, след като през 2020 г. достигна границата от 100 милиона, предава Ройтерс. 

Притежаваното от китайска компания приложение потвърди статистическите данни преди показанията на главния изпълнителен директор на TikTok Шоу Дзъ Чъу, които ще даде в четвъртък пред Комисията по енергетика и търговия на Камарата на представителите. 

В петък още шестима американски сенатори подкрепиха двупартийно законодателство, което дава на президента Джо Байдън нови правомощия да забрани TikTok от съображения за национална сигурност. Миналата седмица от TikTok заявиха, че администрацията на Байдън е поискала от китайските собственици да продадат дела си в приложението, в противен случай то може да бъде забранено за ползване в САЩ.

Приложението е подложено на нарастващ натиск във Вашингтон, включително призиви за забрана на приложението от много членове на Конгреса, които се опасяват, че данните на американските потребители могат да попаднат в ръцете на китайското правителство. През септември 2021 г. TikTok заяви, че в световен мащаб има над 1 млрд. месечно активни потребители. 

Председателят на сенатската комисия по разузнаването Марк Уорнър, който е съвносител на закон, даващ на администрацията повече правомощия за забрана на TikTok, заяви по време на делова закуска в Christian Science Monitor, че не смята, че данните на TikTok от САЩ са в безопасност.

„Тази фиктивна идея, че данните могат да бъдат направени безопасни по силата на закона на (Китайската комунистическа партия), просто не, не е логична".

TikTok заяви, че е похарчила повече от 1,5 млрд. долара за строги усилия за сигурност на данните, отхвърля обвиненията в шпионаж и заяви, че „ако целта е защита на националната сигурност, продажбата не решава проблема: промяната на собствеността няма да наложи нови ограничения върху потоците от данни или достъпа до тях".

Новите данни за абонатите са знак за голямата популярност на приложението, особено сред по-младите американци. Министърът на търговията Джина Реймондо заяви пред Bloomberg News, че забраната на TikTok може да има политически последици. „Политикът в мен си мисли, че буквално ще загубите всеки избирател под 35 години, завинаги", каза тя.

Някои създатели на съдържание от TikTok ще дойдат във Вашингтон тази седмица, за да изложат аргументи защо приложението не трябва да бъде забранено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:30 | 21.03.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още