Паричният поток на Twitter остава отрицателен поради близо 50-процентния спад на приходите от реклама и голямото дългово натоварване, коментира Илон Мъск през уикенда. Това не отговаря на очакванията му от март, че Twitter може да достигне положителен паричен поток до юни, предава Ройтерс.
„Трябва да постигнем положителен паричен поток, преди да имаме лукса за нещо друго“, написа Мъск в туит в отговор на предложения за рекапитализация.
В друг туит от неделя милиардерът посочи, че не наблюдава ръст на приходите от реклама, което се очакваше през юни, добавяйки, че „юли е малко по-обещаващ“. Twitter Spaces също все още не е генерирала приходи, допълни Мъск.
Това е поредният знак, че агресивните мерки за свиване на разходите, откакто Мъск придоби Twitter през октомври, сами по себе си не са достатъчни, за да доведат платформата до положителен паричен поток. Освен това предполага, че рекламните приходи на Twitter може да не са се възстановили толкова бързо, колкото Мъск предположи в интервю за BBC, дадено през април, когато каза, че повечето рекламодатели са се върнали в сайта.
След като съкрати хиляди служители и намали сметките за облачни услуги, Мъск каза, че компанията е намалила разходите си (отвъд дълговете) до 1,5 млрд. долара спрямо 4,5 млрд. долара, прогнозирани за 2023 г. Освен това Twitter е изправена пред годишни лихвени плащания от около 1,5 млрд. долара заради дъгла, който пое заради сделката за 44 млрд. долара, която свали гиганта от борсата.
По думите на Мъск Twitter е на път да отчете 3 млрд. долара приходи за 2023 г., което е значително по-малко от 5,1 млрд. долара за 2021 г.
Twitter е критикуван заради слабото модериране на съдържание, което доведе до отлив на рекламодатели, които не искаха техните реклами да се показват до проблемни публикации.
В крайна сметка Мъск нае Линда Якарино, бивш рекламен директор на NBCUniversal на Comcast, за главен изпълнителен директор. Този ход сигнализира, че продажбите на реклами са приоритет за Twitter, въпреки че работи за увеличаване на приходите от абонаменти.
Якарино започна работа в Twitter в началото на юни и каза на инвеститорите, че Twitter планира да се съсредоточи върху видеата, търговските партньорства и тези със създатели на съдържание. Същевременно е в ранни преговори с политически и популярни фигури, разплащателни услуги и медийни издатели.
В четвъртък Twitter каза, че избрани създатели на съдържание ще имат право да получат част от рекламните приходи, които компанията генерира.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим