fallback

Meta подготвя специални чатботове, с които да ангажира потребителите

Компанията ще заложи на различни образи, с които да достига до хората

12:17 | 01.08.23 г.

Собственикът на Facebook – Meta Platforms, се подготвя скоро да пусне редица базирани на изкуствен интелект (AI) чатботове, които се представят за различни личности, в опит да повиши ангажираността в своите социални мрежи, пише Financial Times.

Технологичният гигант, ръководен от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, проектира прототипи на чатботове, които могат да водят подобни на човешки разговори с близо 4 млрд. потребители, твърдят трима запознати източници на изданието.

Те казват, че част от чатботовете, които служителите наричат „персони“, влизат в образа на различни герои. Компанията е проучила пускането на чатбот, който говори като Ейбрахам Линкълн, и друг, който се представя за сърфист и дава съвети за пътувания, допълва запознат източник.

По думите му чатботовете могат да бъдат пуснати още през септември. Целта им е да представят нови функции за търсене и да дават препоръки, както и да са забавен продукт, с който хората да се занимават.

Това се случва, докато компанията с пазарна капитализация от 800 млрд. долара, се опитва да привлече и задържи потребители, като се бори с конкуренцията на по-нови социални мрежи като TikTok и се възползва от еуфорията около изкуствения интелект в Силициевата долина.

Освен да повишат ангажираността, чатботовете могат да събират огромни количества данни за интересите на потребителите, посочват експерти. Това може да помогне на Meta да таргетира хората с по-подходящо съдържание и реклами. По-голямата част от приходите на Meta, достигнали 117 мрд. долара годишно, идват именно от реклама.

„След като потребителите си взаимодейства с чатбот, той наистина дава много повече от техните данни на компанията, така че фирмата може да прави с тази информация каквото поиска“, коментира Равит Дотан, съветник по етиката на изкуствения интелект и съосновател на лабораторията Collaborative AI Responsibility към Университета в Питсбърг.

Всичко това поражда опасения относно поверителността, както и за потенциална „манипулация и подтикване“ на потребителите в някаква посока, допълва тя.

Meta е отказала да коментира въпроса.

Конкурентни технологични групи вече пуснаха чатботове, които са като различни личности. Character.ai - стартъп, подкрепен от Andreessen Horowitz, оценен на 1 млрд. долара, използва големи езикови модели, за да провежда разговори в стила на хора като главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск или като героя на Nintendo Марио.

„Експерименталният, приятелски настроен чатбот“ на Snap от функцията ѝ „My AI” пък вече е взаимодействал с над 150 млн. потребители. Наскоро компанията е започнала и ранни тестове на спонсорирани линкове в тази функция.

По време на представянето на отчета на Meta в сряда Зукърбърг каза на анализаторите, че компанията ще разкрие повече подробности за продуктовите си планове за AI през септември, както и на събитието си за разработчици Connect.

Зукърбърг твърди, че изкуственият интелект ще се ползва за „агенти, които действат като асистенти, треньори или като помощници при взаимодействие с бизнеса и създателите на съдържание“. Той допълва, че според компанията няма да има един единствен AI, с който хората ще си общуват.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:17 | 01.08.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още