IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Meta се изправя пред забрана на таргетираната реклама в ЕС

Компанията вече е обект на ежедневни глоби в Норвегия в размер на 1 млн. крони за това, че нарушава поверителността на потребителите, използвайки данните им

17:01 | 01.11.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Европейският регулатор за защита на данни се е съгласил да разшири забрана върху „поведенческата реклама“ във Facebook и Instagram, за да покрива всички 30 страни в Европейския съюз и Европейското икономическо пространство, заяви норвежкият регулатор на данните във вторник.

Забраната на подобни реклами, които таргетират потребителите, събирайки данните им, е пречка за американския технологичен гигант Meta Platforms, собственик на двете социални медии, който се противопоставя на усилията на норвежката Datatilsynet да ограничи практиката.

„Изключително доволни сме, че Европейският съвет за защита на данните (ЕСЗД) се е съгласил с оценката на Datatilsynet и разширява забраната си. Целта е гражданите из Европа да имат по-добра неприкосновеност на данните“, казва ръководителят на норвежкия регулатор Лине Кол в изявление.

Meta вече е обект на ежедневни глоби в Норвегия в размер на 1 млн. крони за това, че нарушава поверителността на потребителите, използвайки данните им, например местоположение и поведение в интернет, за реклама – бизнес модел, характерен за Big Tech, припомня Bloomberg.

През септември Datatilsynet каза, че е отнесъл текущата глоба пред европейския регулатор, тъй като глобата е била валидна само в Норвегия и е трябвало да изтече на 3 ноември. Сега обаче тя ще стане постоянна.

Решението на ЕСЗД е инструкция към регулатора на данните на Ирландия, където се намира европейската централа на Meta, да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията, каза Datatilsynet, без да дава времева линия.

Решението засяга около 250 млн. потребители на Facebook и Instagram в Европа, добавя регулаторът.

В сряда Meta каза, че вече е заявила, че ще даде на потребителите в ЕС и ЕИП възможността за съгласие и ще предложи през ноември модел на абонамент, за да изпълни регулаторните изисквания.

„Членовете на ЕСЗД са наясно с този план от седмици и вече бяхме напълно ангажирани да достигнем до задоволителен резултат за всички страни“, каза говорител на компанията.

„Това развитие несправедливо пренебрегва този внимателен и стабилен регулаторен процес“, добавя той.

Базираният в Брюксел орган не е бил веднага наличен за коментар, тъй като сряда е официален празник в Белгия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:02 | 01.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още