fallback

Universal Music Group изтегли музиката си от TikTok

Преговорите за споразумение между двете компании се провалиха

19:30 | 01.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Universal Music Group, най-голямата звукозаписна компания в света, сред чиито артисти се нареждат Тейлър Суифт и Дрейк, започна да изтегля музиката си от социалната мрежа TikTok след провала на преговорите за постигане на ново споразумение между двете компании, пише Bloomberg.

Решението на гиганта да изтегли песни от притежаваното от ByteDance приложение за кратки видеа следва месеци на безплодни преговори. Преговорите стигнаха до задънена улица по време на една от най-натоварените седмици в календара на музикалната индустрия, когато всички звукозаписни и дистрибуторски компании се събират в Лос Анджелис за наградите „Грами“.

Занапред видеата, включващи музика на UMG, ще бъдат заглушавани, а потребителите ще имат опцията да изберат нова песен за саундтрак към съдържанието им. Това означава, че потребителите на TikTok, които са над 1 млрд., ще трябва да намерят алтернативи на песни от изпълнители като Тейлър Суифт и Боб Дилън.

TikTok се превърна в една от най-влиятелните сили в музикалната индустрия през последните няколко години. Тя е една от малкото компании, които могат да правят песните вирусно популярни, а звукозаписните компании разчитат на приложението за откриване на нови артисти и промотиране на тяхната работа. TikTok твърди, че помага на изпълнителите да достигат до огромна публика и служи като средство за откриване на техния талант.

Музикалните компании обаче отдавна се оплакват, че платформата не компенсира справедливо музикантите за тяхната работа. Въпреки че ByteDance генерира повече от 110 млрд. долара приходи от продажби миналата година, приходите на UMGот TikTok са едва 1% от общите приходи, обяви музикалният гигант.

През 2022 г. звукозаписните компании започнаха да настояват компанията да сподели спечеленото с правоносителите. Когато през същата година ByteDance искаше да разшири своята музикална стрийминг услуга Resso на нови територии, Sony Music Entertainment временно изтегли музиката си от платформата. След това Resso премахна безплатната си версия и се преименува на TikTok Music.

През февруари миналата година лейбълите бяха особено загрижени, защото TikTok започна да ограничава броя на песните, които потребителите в Австралия могат да избират за своите видеоклипове. Лейбълите сметнаха, че това е начин да тестват стойността на музиката в услугата и как нейното използване влияе върху поведението на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:37 | 01.02.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още