Universal Music Group, най-голямата звукозаписна компания в света, сред чиито артисти се нареждат Тейлър Суифт и Дрейк, започна да изтегля музиката си от социалната мрежа TikTok след провала на преговорите за постигане на ново споразумение между двете компании, пише Bloomberg.
Решението на гиганта да изтегли песни от притежаваното от ByteDance приложение за кратки видеа следва месеци на безплодни преговори. Преговорите стигнаха до задънена улица по време на една от най-натоварените седмици в календара на музикалната индустрия, когато всички звукозаписни и дистрибуторски компании се събират в Лос Анджелис за наградите „Грами“.
Занапред видеата, включващи музика на UMG, ще бъдат заглушавани, а потребителите ще имат опцията да изберат нова песен за саундтрак към съдържанието им. Това означава, че потребителите на TikTok, които са над 1 млрд., ще трябва да намерят алтернативи на песни от изпълнители като Тейлър Суифт и Боб Дилън.
TikTok се превърна в една от най-влиятелните сили в музикалната индустрия през последните няколко години. Тя е една от малкото компании, които могат да правят песните вирусно популярни, а звукозаписните компании разчитат на приложението за откриване на нови артисти и промотиране на тяхната работа. TikTok твърди, че помага на изпълнителите да достигат до огромна публика и служи като средство за откриване на техния талант.
Музикалните компании обаче отдавна се оплакват, че платформата не компенсира справедливо музикантите за тяхната работа. Въпреки че ByteDance генерира повече от 110 млрд. долара приходи от продажби миналата година, приходите на UMGот TikTok са едва 1% от общите приходи, обяви музикалният гигант.
През 2022 г. звукозаписните компании започнаха да настояват компанията да сподели спечеленото с правоносителите. Когато през същата година ByteDance искаше да разшири своята музикална стрийминг услуга Resso на нови територии, Sony Music Entertainment временно изтегли музиката си от платформата. След това Resso премахна безплатната си версия и се преименува на TikTok Music.
През февруари миналата година лейбълите бяха особено загрижени, защото TikTok започна да ограничава броя на песните, които потребителите в Австралия могат да избират за своите видеоклипове. Лейбълите сметнаха, че това е начин да тестват стойността на музиката в услугата и как нейното използване влияе върху поведението на потребителите.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО