fallback

Премиум абонаментите са донесли 1,7 млрд. долара на LinkedIn през 2023 г.

Социалната мрежа се радва на интерес към своите решения с изкуствен интелект

21:00 | 07.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Социалната мрежа LinkedIn за първи път разкри данни за продажбите на бизнеса си с премиум абонаменти, посочвайки, че звеното е достигнало 1,7 млрд. долара приходи за 2023 г. Това се случва в момент, в който компанията се радва на ръст на използването на инструментите ѝ с изкуствен интелект, предава Ройтерс. 

LinkedIn - социална мрежа, насочена към бизнес специалностите - не е разкривала финансовите си данни откакто беше придобита от Microsoft през 2016 г. 

Компанията по-рано обяви, че е генерирала 15 млрд. долара през фискалната 2023 г, като 7 млрд. долара са дошли от софтуер, който продава на корпоративни експерти по набиране на кадри. 

Но през последната година LinkedIn работи по разширяването на своя бизнес с премиум абонаменти, който се ползва от търсещи работа и други индивидуални потребители и започва от 39,99 долара на месец. 

Голяма част от тези усилия включваха добавянето на функции с изкуствен интелект като способността за сканиране на обяви за дадена позиция и на база на автобиографията на търсещи работа да определи дали биха били подходящи за нея. Системата с изкуствен интелект също така помага на търсещите работа да подобрят профила си в LinkedIn, за да са по-привлекателни за набиращите кадри. Освен това може автоматично да генерира съобщения, които да бъдат изпращани на последните. 

В интервю главният оперативен директор на LinkedIn Дан Шапуро заяви, че броят на премиум абонатите на LinkedIn е нараснал с 25% през 2023 г., макар че компанията не разкрива конкретен брой.

Шапиро коментира, че ранните данни на LinkedIn показват, че 70% от абонатите с достъп до новите AI функции са ги тествали, а 90% от тях са ги намерили за полезни.

Въпреки че пазарът на труда в САЩ остават ограничен, тази динамика не е еднаква в различните индустрии, а данните на LinkedIn показват, че все още има по двама кандидати, които се борят за всяко работно място.

"Това, което знаем, е че заради несигурността в по-широката икономика, има хора, които се опитват да се уверят, че могат да получат най-добрата възможна работа и се вълнуват от това", коментира Шапиро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:38 | 07.03.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още