Голямо сливане на рекламния пазар: Omnicom Group от Ню Йорк и Publicis Group от Париж са близо до сливане. Това ще създаде рекламна компания с пазарна капитализация от 35,1 милиарда долара, която ще измести настоящия пазарен лидер WPP. Това ще е и най-голямото сливане в бранша за всички времена, предава Ройтерс.
Втората и третата по продажби рекламни компании искат да се обединят на равни начала, като името на новата група ще е Publicis Omnicom Group. Със съгласието за сделката вълната за консолидации в бранша, която илюстрира трансформация на сектора, продължава. Тя е маркирана от нарастващото значение на цифровите технологии и силата на технологичните гиганти Google и Facebook.
Двамата досегашни директори – Джон Рен от Omnicom и Морис Леви от Publicis първоначално ще бъдат съизпълнителни директори, поясниха компаниите в неделя. След 30 месеца Леви ще поеме длъжността на неизпълнителен председател, а Рен ще остане изпълнителен директор.
Тъй като рекламодателите влагат все повече пари в цифровите комуникации, рекламните компании положиха през последното десетилетие усилия за развитие на тези области и в същото време в увеличаване на присъствието си на развиващите се пазари. За "драматична промяна" в комуникациите и маркетинга говори и Леви. Той се позовава и на бързото израстване на новите медийни гиганти, на експлозивното развитие на т. нар. Big Data, както и на фундаменталната промяна в поведението на потребителите.
Новата компания - Publicis Omnicom – ще се търгува на борсите в Ню Йорк и Париж. Приходите от продажби на новата група по данни от 2012 г. биха възлезли общо на 22,70 милиарда долара, докато в същата година WPP е имала приходи от 15,95 млрд. долара. Новият лидер на пазара ще има общо 130 000 служители.
Комбинацията ще събере някои от най-престижните адреси на Медисън Авеню под един покрив. Към Omnicom принадлежат BBDO, TBWA Worldwide и OMD, корпорацията има за клиенти Mc Donald's и Pepsico. Publicis е собственик на дъщерните компании Leo Burnett, Saatchi & Saatchi и Starcom MediaVest. Сред по-известните клиенти са L'Oreal, Procter & Gamble и Renault.
Френската и американската компания заявиха, че акционерите в Publicis и Omnicom ще държат около 50 на сто от собствения капитал на новото дружество. Двамата ветерани – Рен и Леви, дори вече са избрали неутралната територия на Холандия за седалище на новия холдинг.
И все пак остава въпросът дали „равната природа на брака“ ще устои на изпитанието на времето. Пиер Ферагу, анализатор в Sanford C. Bernstein Research, заяви, че може да отнеме няколко години, преди да стане ясно дали културите на Publicis и Omnicom ще се слеят, или ще се появят пукнатини в т. нар. „сливане между равни“.
"Има механизми в първите няколко години, за да се защити курсът на управление. Но в тези видове сливания винаги има напрежение. Обикновено едната или другата страна в крайна сметка налага своя начин на правене на нещата“.
Анализаторите предупреждават обаче, че сливането може да влезе в полезрението на антитръстовите власти.
Основният въпрос по темата за защита на конкуренцията ще бъде в медия купуването, при което рекламните агенции закупуват телевизионна, интернет или печатна реклами за свои клиенти. Анализаторът от Pivotal Research Браян Визер изчислява, че Publicis Omnicom ще държи почти 20 на сто от световните медийни разходи и почти 40 на сто от тези в САЩ.
За да отговорят на тези опасения, на групите може да им се наложи да продадат малки марки в някои страни, заяви човек, близък до преговорите.
Малко вероятно е Франция да доведе до провал на сделката, независимо от факта, че един национален шампион се обвързва с американски конкурент. Леви заяви, че правителството вече е изразило подкрепата си за сливането.
Друг проблемен въпрос е, че двете компании работят за конкуренти. Така например Omnicom обслужва Pepsi, докато Publicis се грижи за кампаниите на Coca-Cola.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му