fallback

Facebook все пак пусна своя Slingshot

Приложението има малък шанс да се наложи, смятат експерти

11:29 | 18.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата социална мрежа в света Facebook официално представи появилото се преди дни неволно в мрежата приложение Slingshot.

С него главният изпълнителен директор на концерна Марк Зукърбърг ще се опита да конкурира набралото скорост приложение Snapchat. Новата апликация вече е достъпна за изтегляне за двете най-популярни мобилни платформи – Android и iOS, но засега само за потребители в САЩ.

С програмата потребителите могат да изпращат съобщения, в които да се прикачват видео клипове и снимки, но те могат да бъдат видeни, само ако техният получател отговори на публикацията. По този начин 10-членният екип на Facebook, работил по Slingshot, се опитва да създаде не толкова услуга за съобщения и обикновено чат приложение, а по-скоро нещо като игра.  

Приложението е замислено като конкурент на Snapchat и позволява освен това да се добавят анотации или да се рисува от мобилните устройства върху самите снимки, предава BusinessInsider.

Отворените вече съобщения се изтриват веднага след първото им преглеждане, а след седмица - и от сървърите на Facebook. През тези седем дни от социалната мрежа ще имат възможност да реагират, ако някой се оплаче от полученото съдържание. Ако снимката или видеото не бъдат въобще отворени, изтриването се случва след един месец. Така Facebook вече има своя алтернатива на Snapchat, което преди известно време се опита да купи неуспешно за 3 млрд. долара, по информация на Wall Street Journal. 

Апликацията е съвсем самостоятелно приложение, в което потребителят трябва да влезе със собствено потребителско име, с регистрация чрез номера на телефона и дизайн, който не издава близост до Facebook. По подразбиране се предлага сливане на приятелите от Facebook, но сега това е стандартна опция в много приложения. Според New York Times компанията не планира за момента да провежда конкретни рекламни кампании за своята платформа. Пълната липса на маркери, че това е продукт, произведен от Facebook, може да се разглежда като предимство за по-младата аудитория предвид факта, че синьо-бялата марка губи подкрепата си в тази възрастова група. При все това Slingshot ще е само едно от десетките, ако не и стотиците подобни приложения. А да се изпревари пионера Snapchat, вероятно ще бъде много трудно. Затова и редица експерти очакват приложението да не успее да се наложи на конкурентния пазар. До този момент Facebook се провали при всичките си опити да създаде сам нова собствена услуга отвъд основната – социалната мрежа. Независимо дали става дума за Camera, Home, Poke или дори за Paper – в края на краищата всички опити да се създаде още една опора за бизнеса, се провалиха. А освен това трябва да се отбележи, че това е третото приложение за комуникация, което социалната мрежа притежавa, след като купи WhatsApp и отдели Facebook Messenger от социалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:46 | 10.09.22 г.
fallback