fallback

Alibaba ухажва американските компании

Китайският гигант планира да помага на фирмите в САЩ да продават на средната класа в Китай

10:49 | 18.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайския гигант Alibaba Group Holding планира голям ход, за да спечели компаниите в САЩ тази година, като предложи на търговците на дребно в страната нов начин да продават стоките си на увеличаващата се китайска средна класа, пише Ройтерс.

Използвайки Alipay, водещата китайска система за електронни плащания, най-големият онлайн търговец на дребно ще се опита да привлече американски партньори, твърдят източници, близки до компанията.

Alibaba отдавна е разглеждана като голяма заплаха за Amazon, благодарение на своите 300 млрд. долара продажби по цял свят. Същевременно обаче подходът ѝ към разширяването на дейността ѝ в САЩ е консервативен, което противоречи на спекулациите, че компанията може би планира директна атака на американския пазар.

Реалната стратегия, разкрита от източниците на Ройтерс, има за цел да повиши осведомеността в САЩ за това, което прави Alibaba. Освен това компанията иска да си изгради добра репутация в един важен пазар, както и да положи основите на дългосрочни отношения там.

В основата на нейните усилия стоят сделки като тази за Alipay, които да помогнат за продажбите, плащанията и доставките на някои от най-големите имена в търговията на дребно в САЩ – от Neiman Marcus Group до Saks Inc. И двете вече са потвърдили споразумения си с Alibaba.

Китайските компании ще работят и с американския старт-ъп Shoprunner – онлайн мол за търговци от САЩ, в която тя има дял, докато ритейл услугата Borderfree ще обслужва китайските клиенти.

Alibaba подготвя и маркетингова кампания, за да информира по-подробно американските компании за своята глобална платформа за търговия.

„В момента не става дума за нещо голямо, но през следващите 12 до 18 месеца ще видим повече от насочването на 300 млн. китайски потребители към американските търговци на дребно“, заяви заместник-председателят на Alibaba Джоузеф Цай в интервю за Ройтерс миналата година.

И все пак все още няма гаранция за успех.

Китайската средна класа включва 250 млн. души и продължава да расте, благодарение на правителствена политика за създаването на по-потребителски ориентирана икономика. Телефоните на Apple и колите на General Motors са станали символ на общественото положение, но пазарът остава предизвикателство за западните фирми. През 2012 г. Home Depot затвори всичките си седем големи магазина в Китай, Best Buy също обяви, че бизнесът ѝ в страната не се развива добре.

10-месечните усилия на Alibaba да помогне на чуждестранните търговци на дребно да създават магазини в Китай в нейната платформа Tmall Global не се радват на шумен успех. От всички над 5000 марки само 650 продължават да продават чрез сайта. 30 от тях са събрали повече от 10 млн. юана от продажби, посочва компанията. Но има признаци за успех. Продажбите на Costco Wholesale в Tmall Global достигнаха 40 млн. юана през първия месец. А сайтът е привлякъл около 90 млн. уникални посетители от пускането си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:59 | 12.09.22 г.
fallback