IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво предстои за Alibaba?

Компанията се насочва към най-бързо развиващите се пазари за онлайн търговия и Индия е първата ѝ голяма цел

15:00 | 14.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Слуховете, че Alibaba може да е подписала сделки на два от най-бързо развиващите се пазари за онлайн търговия – Индия и Китай, могат да повлияят на плановете на компанията за глобална експанзия, твърдят анализатори, цитирани от CNBC.

Редица медии тази седмица писаха, че Alibaba води преговори с индийската интернет фирма One97 Communitations за инвестирането на 575 млн. долара в нейната услуга за онлайн плащания Pytm, която има 25 млн. регистрирани потребители и е популярна сред високия клас клиенти като Uber, Expedia и Airbnb.

Сделката ще позволи на индийските клиенти да ползват Paytm, за да плащат за стоки от сайтовете на Alibaba, докато китайците ще могат да използват Alipay в магазина на Paytm. Търговците от двете платформи ще могат да предлагат взаимно своите продукти в платформите си.

"Ако новините се окажат верни, вярваме, че подобна инвестиция може да маркира друга важна стъпка в стратегията за глобална експанзия на Alibaba”, посочва анализаторите от Barclays, допълвайки, че това ще разшири пазарните възможности за китайските търговци. Освен това ще позволи на Alibaba да влезе на пазара на онлайн търговия в Индия, който се очаква да достигне 30 млрд. долара до 2020 г. За сравнение през 2014 г. той беше 17 млрд. долара според Barclays.

Глобалната стратегия на Alibaba

След рекордното си IPO миналата година се очаква Alibaba да насочи вниманието си към развиващите си и развитите онлайн пазари извън Китай, твърди анализаторът на Forrester Сатиш Мийна. Компанията в момента има международна версия на своя онлайн магазин Taobao, а наскоро пусна и бутиков онлайн сайт в САЩ.

По думите на експерта Paytm може да изиграе ключова роля за Alibaba извън Китай и да ѝ осигури платформа, с която да привлече първите потребители на мобилни устройства в страната.

На развиващи се пазари като Индия Alibaba Има възможност да изнесе своя бизнес модел и да изгради собствен бранд евтино, защото разходите за привличане на клиентите ще са ниски, а лидерите на пазара не са утвърдени, за разлика от развитите пазари като САЩ. В Америка разходите за привличане на клиенти са високи, а установяването на една марка става изключително трудно, особено ако тя започва от нулата, твърдят от Forrester Research.

"Alibaba се опитва да влезе в някои по-слабо развити пазари, подобни на този в Китай преди 5 до 10 години. Това дава на компанията по-голям шанс за успех, но предстои да видим дали тези пазари ще повторят успеха на Китай“, коментира Му Джъ Ли, анализатор от Arete Research.

Ли вярва, че стратегията за експанзия на Alibaba всъщност поражда тревоги, защото поставя под съмнение китайската онлайн търговия, която се радва на среден годишен ръст в размер на 30%.

Опасенията са, че ако Alibaba продължи стратегическите инвестиции, тя може да стане венчър капиталист в сферата, а не истинска компания, посочва Ли.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:28 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още