Слуховете, че Alibaba може да е подписала сделки на два от най-бързо развиващите се пазари за онлайн търговия – Индия и Китай, могат да повлияят на плановете на компанията за глобална експанзия, твърдят анализатори, цитирани от CNBC.
Редица медии тази седмица писаха, че Alibaba води преговори с индийската интернет фирма One97 Communitations за инвестирането на 575 млн. долара в нейната услуга за онлайн плащания Pytm, която има 25 млн. регистрирани потребители и е популярна сред високия клас клиенти като Uber, Expedia и Airbnb.
Сделката ще позволи на индийските клиенти да ползват Paytm, за да плащат за стоки от сайтовете на Alibaba, докато китайците ще могат да използват Alipay в магазина на Paytm. Търговците от двете платформи ще могат да предлагат взаимно своите продукти в платформите си.
"Ако новините се окажат верни, вярваме, че подобна инвестиция може да маркира друга важна стъпка в стратегията за глобална експанзия на Alibaba”, посочва анализаторите от Barclays, допълвайки, че това ще разшири пазарните възможности за китайските търговци. Освен това ще позволи на Alibaba да влезе на пазара на онлайн търговия в Индия, който се очаква да достигне 30 млрд. долара до 2020 г. За сравнение през 2014 г. той беше 17 млрд. долара според Barclays.
Глобалната стратегия на Alibaba
След рекордното си IPO миналата година се очаква Alibaba да насочи вниманието си към развиващите си и развитите онлайн пазари извън Китай, твърди анализаторът на Forrester Сатиш Мийна. Компанията в момента има международна версия на своя онлайн магазин Taobao, а наскоро пусна и бутиков онлайн сайт в САЩ.
По думите на експерта Paytm може да изиграе ключова роля за Alibaba извън Китай и да ѝ осигури платформа, с която да привлече първите потребители на мобилни устройства в страната.
На развиващи се пазари като Индия Alibaba Има възможност да изнесе своя бизнес модел и да изгради собствен бранд евтино, защото разходите за привличане на клиентите ще са ниски, а лидерите на пазара не са утвърдени, за разлика от развитите пазари като САЩ. В Америка разходите за привличане на клиенти са високи, а установяването на една марка става изключително трудно, особено ако тя започва от нулата, твърдят от Forrester Research.
"Alibaba се опитва да влезе в някои по-слабо развити пазари, подобни на този в Китай преди 5 до 10 години. Това дава на компанията по-голям шанс за успех, но предстои да видим дали тези пазари ще повторят успеха на Китай“, коментира Му Джъ Ли, анализатор от Arete Research.
Ли вярва, че стратегията за експанзия на Alibaba всъщност поражда тревоги, защото поставя под съмнение китайската онлайн търговия, която се радва на среден годишен ръст в размер на 30%.
Опасенията са, че ако Alibaba продължи стратегическите инвестиции, тя може да стане венчър капиталист в сферата, а не истинска компания, посочва Ли.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?