fallback

Alibaba инвестира 1 млрд. долара в облачните си услуги

Китайската компания за онлайн търговия се опитва да се конкурира с американската Amazon

15:38 | 29.07.15 г.

Китайският онлайн концерн Alibaba обяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в облачни технологии през следващите три години в опит да отбележи подобно разрастване като на конкурента си Amazon в сектора, съобщава Financial Times.

Китайската група за онлайн търговия е най-големият доставчик на облачни услуги на вътрешния пазар, като отделът ѝ Aliyun притежава около 30% пазарен дял. Компанията започна опитите си да наложи облачните си услуги и в чужбина, а по-рано тази година построи първия си център за данни извън Китай в Силициевата долина, основно в подкрепа на клиентите на Alibaba в този регион.

Саймън Хю, президент на Aliyun, заяви, че облачните услуги ще „станат фундаментална структура за нови икономически развития“.

Китайската компания се старае да копира успеха на Amazon в облачните услуги. Американският онлайн търговец на дребно обяви, че приходите от Amazon Web Services са се увеличили с 81% на годишна база до 1,8 млрд. долара през тримесечието, приключило на 30 юни, а печалбата от облака е скочила повече от пет пъти.

Облачните услуги допринасят за по-малко от 2% от приходите на Alibaba, но компанията очаква сериозно увеличение. Според оценки на консултантската къща IDC целият пазар на облачни услуги в Китай възлиза на 717 млн. долара, докато в САЩ той е 37 млрд. долара.

Според проучване на SunTrust Robinson Humphrey облаците са навлезли в Китай в много по-малка степен отколкото в САЩ. Консултантите смятат обаче, че приходите на Aliyun могат да нараснат от 204 млн. долара през фискалната 2015 г. до повече от 1,2 млрд. долара до 2018 г.

Alibaba не обяви каква част от инвестицията от 1 млрд. долара ще бъде насочена извън страната. Компанията каза обаче, че Aliyun „се позиционира като претендент на установени играчи на световния пазар за облачни услуги“.

Компанията не заявява директно, че ще се състезава с Amazon в САЩ. „Облачният пазар е огромен и навлизането в него е много бавно, но има достатъчно за всички“, казват от компанията.

Alibaba има четири центъра за данни в Китай и един в Хонконг. По-рано през годината тя заяви, че планира да отвори още в Близкия изток, Сингапур, Япония и Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:04 | 11.09.22 г.
fallback