fallback

Новите регулации на рекламата в Китай - удар по Alibaba и Baidu

Двете компании могат да отчетат по-слаби финансови резултати заради новите правила

09:55 | 11.07.16 г.

Alibaba Group Holding и Baidu могат да генерират по-слаби финансови резултати заради новите регулации в Китай, свързани с облагането на рекламното търсене в интернет, пише Bloomberg.

Китайското министерство на индустрията и търговията през миналата седмица издаде нови правила за класификация на онлайн рекламите. От септември платените търсения за първи път ще се разглеждат като онлайн реклами, а тези приходи могат да бъдат обект на допълнителен данък от 3%.

Подобен ход ще принуди Baidu - операторът на най-популярната търсачка в Китай, да свие резултатите си за фискалната 2017 г. Нетната печалба се очаква да достигне 16,3 млрд. юана (2,4 млрд. долара) според компанията за анализи Daiwa Capital Markets. Това е около 4% под средната прогноза на анализаторите, според Bloomberg.

Около 50% от приходите на Alibaba за първото тримесечие могат да бъдат засегнати, което предполага удар с 2,4% по печалбата, пише той.

"Можем да очакваме пазарът да свие прогнозите си за 2017-2019 г. за Baidu и Alibaba, като се има предвид допълнителният данък“, коментира Чои.

Уитни Ян, говорителят на базираната в Пекин Baidu, заяви в имейл, че компанията напълно ще се съобрази с новите правила. Alibaba направи изявление, в което посочва, че е разбрала за новите регулации и ги разглежда, като засега отказва коментар по темата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:17 | 13.09.22 г.
fallback