Китайската компания Baudi прогнозира приходи за останалата част от годината, които се оказаха под очакванията. Гигантът заяви, че причината за по-слабата прогноза е нарастващата икономическа несигурност и тежките нови регулации, които са засегнали нейните рекламодатели, предава Ройтерс.
Компанията обяви, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие на 2018 г. вероятно ще достигнат 25,48 млрд. до 26,72 млрд. юана (3,65 до 3,83 млрд. долара), което е под сумата от 27,6 млрд. юана според Refinitiv.
Бизнесът на Baidu “започна да усеща влиянието на промените в политиките... както и генералната несигурност от потенциалната търговска война“, коментира главният финансов директор Херман Ю по време на среща с анализаторите, след като фирмата представи финансовия си отчет. „Очакваме тази тенденция да продължи“, коментира той.
Листнатати в САЩ акции на Baidu понижиха стойността си с 1,4% по време на следборсовата търговия. От началото на годината цената на книжата е спаднала с повече от 20 на сто, повтаряйки това, което видяхме при другите китайски гиганти – Alibaba Group Holding и Tencent Holdings.
Китайските технологични компании се изправиха пред редица трудности през 2018 г. на фона на новите регулации, които доведоха до спиране излизането на онлайн игри и до по-големи рестрикции на рекламната индустрия.
Икономическите притеснения, свързани с обтегнатите търговски отношения между Китай и САЩ също са накарали рекламодателите да свият бюджетите си, коментират директорите на Baidu. Това пък е повлияло на разходите на индустриите за недвижими имоти, финанси и онлайн търговията.
Baidu понесе още един удар тази година, когато се появиха слухове, че Google на Alphabet работи по плановете си да пусне отново своята търсачка в Китай, след като напусна пазара преди близо седем години, като знак на протест срещу цензурата.
От 2016 г. насам Baidu преминава през вътрешна трансформация. Тогава огромният рекламен скандал с медицински продукти доведе до въвеждането на нови правила, които значително намалиха броя на рекламните клиенти, които могат да използват нейната платформа.
Директорите на компанията твърдят, че усилията за изчистване на медицинската реклама в платформата продължават и могат да продължат да влияят на приходите от продажби.
Въпреки по-слабата прогноза за четвъртото тримесечие, Baidu отчете по-добри от очакваното приходи от продажби за третото тримесечие. Приходите за периода са достигнали 28,2 млрд. юана (4,11 млрд. долара), надминавайки средната прогноза за 27,53 млрд. юана.
Нетната печалба е нараснала с 56 на сто спрямо година по-рано до 12,4 млрд. юана (1,77 млрд. долара), което е малко над очакванията. Въпреки това оперативният марж се е свил от 21% до 16%, докато компанията инвестира в нови технологии.
Baidu отчете коригирана печалба на акция в размер на 19,01 юана (2,73 долара) спрямо прогноза за 16,70 юана (2,4 долара).