Китайската компания Baudi прогнозира приходи за останалата част от годината, които се оказаха под очакванията. Гигантът заяви, че причината за по-слабата прогноза е нарастващата икономическа несигурност и тежките нови регулации, които са засегнали нейните рекламодатели, предава Ройтерс.
Компанията обяви, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие на 2018 г. вероятно ще достигнат 25,48 млрд. до 26,72 млрд. юана (3,65 до 3,83 млрд. долара), което е под сумата от 27,6 млрд. юана според Refinitiv.
Бизнесът на Baidu “започна да усеща влиянието на промените в политиките... както и генералната несигурност от потенциалната търговска война“, коментира главният финансов директор Херман Ю по време на среща с анализаторите, след като фирмата представи финансовия си отчет. „Очакваме тази тенденция да продължи“, коментира той.
Листнатати в САЩ акции на Baidu понижиха стойността си с 1,4% по време на следборсовата търговия. От началото на годината цената на книжата е спаднала с повече от 20 на сто, повтаряйки това, което видяхме при другите китайски гиганти – Alibaba Group Holding и Tencent Holdings.
Китайските технологични компании се изправиха пред редица трудности през 2018 г. на фона на новите регулации, които доведоха до спиране излизането на онлайн игри и до по-големи рестрикции на рекламната индустрия.
Икономическите притеснения, свързани с обтегнатите търговски отношения между Китай и САЩ също са накарали рекламодателите да свият бюджетите си, коментират директорите на Baidu. Това пък е повлияло на разходите на индустриите за недвижими имоти, финанси и онлайн търговията.
Baidu понесе още един удар тази година, когато се появиха слухове, че Google на Alphabet работи по плановете си да пусне отново своята търсачка в Китай, след като напусна пазара преди близо седем години, като знак на протест срещу цензурата.
От 2016 г. насам Baidu преминава през вътрешна трансформация. Тогава огромният рекламен скандал с медицински продукти доведе до въвеждането на нови правила, които значително намалиха броя на рекламните клиенти, които могат да използват нейната платформа.
Директорите на компанията твърдят, че усилията за изчистване на медицинската реклама в платформата продължават и могат да продължат да влияят на приходите от продажби.
Въпреки по-слабата прогноза за четвъртото тримесечие, Baidu отчете по-добри от очакваното приходи от продажби за третото тримесечие. Приходите за периода са достигнали 28,2 млрд. юана (4,11 млрд. долара), надминавайки средната прогноза за 27,53 млрд. юана.
Нетната печалба е нараснала с 56 на сто спрямо година по-рано до 12,4 млрд. юана (1,77 млрд. долара), което е малко над очакванията. Въпреки това оперативният марж се е свил от 21% до 16%, докато компанията инвестира в нови технологии.
Baidu отчете коригирана печалба на акция в размер на 19,01 юана (2,73 долара) спрямо прогноза за 16,70 юана (2,4 долара).


Честваме паметта на преподобния Даниил Стълпник
Манчестър Сити спечели гостуването си на Реал Мадрид
Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Род Стюарт пристигна в София с две лични гардеробиерки
Църквата чества Свети Даниил
Парламентът гласува вота на недоверие към правителството днес
Промени в градския транспорт в София заради строежа на метрото
Буря потопи Газа, отнесе палатките