fallback

Обвиниха Google, че има тайна рекламна сделка с Facebook

Интернет гигантът е подкрепил своя бизнес чрез удобно споразумение, твърдят ищците

15:14 | 04.08.21 г.

Google беше обвинена пред съда, че се е облагодетелствала в сферата на онлайн рекламата, като е сключила удобна сделка с Facebook, която дава предимство на социалната мрежа във виртуални търгове, които определят чии реклами къде се показват, пише Bloomberg.

Споразумението е позволило на Google да запази своето господство в онлайн реклама, като същевременно е държала другите рекламодатели встрани и е ограничила приходите от реклама на онлайн медии, твърдят две компании от Масачузетс в колективния си съдебен иск.

Системата за наддаване, разработена през 2014 г., позволява на издателите да насочват потребителския браузър да иска оферти в реално време от множество борси, не само от Google, гласи искът. Първоначално Facebook прие системата, но като част от сделка от 2018 г. с Google се е съгласила да ограничи своята програма в замяна на преференциално третиране в рекламния бизнес на интернет гиганта, посочват компаниите от Масачузетс в жалбата си, подадена във Федералния съд на Сан Франциско.

„Когато пазарната мощ на Google беше застрашена, тя спря иновациите и конкуренцията чрез споразумение с Facebook”, допълват компаниите.

Споразумението „ограничава иновациите в наддаването в тяхна полза и пряко възпрепятства конкуренцията“, нарушавайки федералното антитръстово законодателство, гласи жалбата.

Според ищците Google носи отговорност за всички щети, нанесени на рекламодателите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:42 | 12.09.22 г.
fallback