fallback

AT&T понижава целта си за приходите за 2014 г.

Печалбата за третото тримесечие се свива до 3 млрд. долара и не отговори на пазарните очаквания

10:14 | 23.10.14 г.
Автор - снимка
Създател

Американският телекомуникационен гигант AT&T понижи целта си за приходите за текущата година след едно бавно трето тримесечие. Постепенно компанията започва да налага и нова тактика за подтикване на мобилните си клиенти да плащат пълната цена за новите смартфони, като за сметка на това получават по-изгодни тарифни планове, пише Wall Street Journal.

Печалбата за третото тримесечие се свива на годишна база от 3,81 млрд. долара, или 72 цента на акция, до 3 млрд. долара, или 58 цента на акция. Анализаторите очакваха печалба от 64 цента за акция. Приходите са нараснали с 2,5% до 33 млрд. долара, което отговори точно на пазарните очаквания.

За цялата 2014 година AT&T сега очаква ръст на продажбите от 3 до 4 процента, вместо досега очакваните 5 на сто.

Това не бе прието добре от инвеститорите и в следборсовата търговия акциите на AT&T загубиха 1,4 на сто от стойността си. От началото на годината спадът е почти 2 на сто.

На пазара на мобилни услуги в САЩ конкуренцията за първи път от години стана сериозна и за основните лидери AT&T и Verizon. Техните най-важни конкуренти са T-Mobile US и дъщерната на Softbank компания Sprint.

AT&T се опитва агресивно да направи промяна в манталитета в бизнеса с мобилни комуникации. Според новата философия клиентите вече не трябва да получават субсидирани от фирмите нови смартфони, а следва да плащат сами пълната цена. В замяна на това AT&T им предлага евтин мобилен план без договор. Както обяви компанията, през последното тримесечие 3,4 милиона клиенти са се решили на плана без договор с името "Next". Около половината от всички смартфони са били продадени без субсидия. Това съответства на нивото от второто тримесечие. Ръководството на AT&T се надява, че този ход за отдалечаване от модела със субсидии ще доведе до увеличаване на маржовете. През последното тримесечие маржът на печалба вече се е увеличил от 42% до 43,1%.

Компанията е сключила 785 хил. нови високодоходни дългосрочни договора за мобилни услуги през третото тримесечие. С това обаче AT&T изостава значително зад конкурента Verizon Communications, който съобщи за 1,52 такива нови клиенти. През предходното тримесечие AT&T е спечелила над 1,03 млн. нови дългосрочни клиенти и 363 хил. през същия период на миналата година.

Въпреки това обаче AT&T ограничава отлива на клиенти. През третото тримесечие скоростта на миграция ("Churn") остава умерена на ниво от 0,99 процента. През второто тримесечие това ниво бе 0,86%, а през третото тримесечие на предходната година - 1,07%.

През последните месеци телекомуникационната и медийната индустрия в САЩ са в трансформация. Така например AT&T придоби сателитния оператор DirecTV за 49 млрд. долара, а кабелният оператор Comcast поглъща Time Warner Cable за 45 млрд. долара.  

DirecTV е вторият по големина оператор на платена телевизия в САЩ и има около 20 милиона клиенти. AT&T има в телевизионния бизнес около 5,7 милиона клиенти. Конкурентът Comcast заедно с Time Warner Cable, който придоби по-рано, има близо 30 млн. клиенти. Пазарната капитализация на DirecTV от около 45 млрд. долара е по-малко от една четвърт от стойността на AT&T, като телекомуникационният концерн се оценява на 185 млрд. долара.

И в Европа се разширява вълната от сливания и придобивания заради ценовата вълна и нуждата от бърза интернет свързаност. Така например британският мобилен гигант Vodafone купи за 11 млрд. евро Kabel Deutschland, за да може да предлага и фиксирана телефония и кабелна телевизия. Двата мобилни оператора E-Plus и O2 също търсят тясно сътрудничество, а във Франция наскоро Numericable се наложи в битката за придобиване на SFR, като предложи 13,15 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:47 | 08.09.22 г.
fallback