Американският телекомуникационен гигант AT&T понижи целта си за приходите за текущата година след едно бавно трето тримесечие. Постепенно компанията започва да налага и нова тактика за подтикване на мобилните си клиенти да плащат пълната цена за новите смартфони, като за сметка на това получават по-изгодни тарифни планове, пише Wall Street Journal.
Печалбата за третото тримесечие се свива на годишна база от 3,81 млрд. долара, или 72 цента на акция, до 3 млрд. долара, или 58 цента на акция. Анализаторите очакваха печалба от 64 цента за акция. Приходите са нараснали с 2,5% до 33 млрд. долара, което отговори точно на пазарните очаквания.
За цялата 2014 година AT&T сега очаква ръст на продажбите от 3 до 4 процента, вместо досега очакваните 5 на сто.
Това не бе прието добре от инвеститорите и в следборсовата търговия акциите на AT&T загубиха 1,4 на сто от стойността си. От началото на годината спадът е почти 2 на сто.
На пазара на мобилни услуги в САЩ конкуренцията за първи път от години стана сериозна и за основните лидери AT&T и Verizon. Техните най-важни конкуренти са T-Mobile US и дъщерната на Softbank компания Sprint.
AT&T се опитва агресивно да направи промяна в манталитета в бизнеса с мобилни комуникации. Според новата философия клиентите вече не трябва да получават субсидирани от фирмите нови смартфони, а следва да плащат сами пълната цена. В замяна на това AT&T им предлага евтин мобилен план без договор. Както обяви компанията, през последното тримесечие 3,4 милиона клиенти са се решили на плана без договор с името "Next". Около половината от всички смартфони са били продадени без субсидия. Това съответства на нивото от второто тримесечие. Ръководството на AT&T се надява, че този ход за отдалечаване от модела със субсидии ще доведе до увеличаване на маржовете. През последното тримесечие маржът на печалба вече се е увеличил от 42% до 43,1%.
Компанията е сключила 785 хил. нови високодоходни дългосрочни договора за мобилни услуги през третото тримесечие. С това обаче AT&T изостава значително зад конкурента Verizon Communications, който съобщи за 1,52 такива нови клиенти. През предходното тримесечие AT&T е спечелила над 1,03 млн. нови дългосрочни клиенти и 363 хил. през същия период на миналата година.
Въпреки това обаче AT&T ограничава отлива на клиенти. През третото тримесечие скоростта на миграция ("Churn") остава умерена на ниво от 0,99 процента. През второто тримесечие това ниво бе 0,86%, а през третото тримесечие на предходната година - 1,07%.
През последните месеци телекомуникационната и медийната индустрия в САЩ са в трансформация. Така например AT&T придоби сателитния оператор DirecTV за 49 млрд. долара, а кабелният оператор Comcast поглъща Time Warner Cable за 45 млрд. долара.
DirecTV е вторият по големина оператор на платена телевизия в САЩ и има около 20 милиона клиенти. AT&T има в телевизионния бизнес около 5,7 милиона клиенти. Конкурентът Comcast заедно с Time Warner Cable, който придоби по-рано, има близо 30 млн. клиенти. Пазарната капитализация на DirecTV от около 45 млрд. долара е по-малко от една четвърт от стойността на AT&T, като телекомуникационният концерн се оценява на 185 млрд. долара.
И в Европа се разширява вълната от сливания и придобивания заради ценовата вълна и нуждата от бърза интернет свързаност. Така например британският мобилен гигант Vodafone купи за 11 млрд. евро Kabel Deutschland, за да може да предлага и фиксирана телефония и кабелна телевизия. Двата мобилни оператора E-Plus и O2 също търсят тясно сътрудничество, а във Франция наскоро Numericable се наложи в битката за придобиване на SFR, като предложи 13,15 млрд. евро.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт