fallback

Оръжията на Amazon за празниците - намаления, доставки в същия ден и изкуствен интелект

Компанията ще разчита силно на AI за създаването на персонализирани реклами

10:17 | 30.10.23 г.

Генеративният изкуствен интелект ще бъде тайното оръжие на Amazon през този празничен сезон. Компанията ще използва данни от своите над 160 млн. абонати на Prime, за да подобри таргетирането на рекламите и да позволи на търговците да създават бързо промоции, предава Ройтерс.

Освен бързата доставка и обичайните отстъпки за Черния петък и Кибер понеделника, компанията залага, че насочени реклами, захранвани от изкуствен интелект (AI), ще привлекат повече купувачи и рекламодатели към нейната платформа.

По време на разговора си с анализаторите в четвъртък главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси заяви, че машинното обучение помага на компанията да показва по-подходящи реклами на купувачите.

„Когато (рекламодателите) трябва да помислят за бюджетни решения, те ще изберат (реклами), които имат голям обем и се представят по-добре. Мисля, че и двете са реални предимства в нашата рекламна област в момента“, коментира Джаси.

Тази седмица компанията заяви, че използва генеративен изкуствен интелект, за да създава по-добри продуктови изображения за рекламодателите – ход за насочване на повече очи към продуктите на продавачи трети страни. Инструментът генерира фонови изображения за стоки въз основа на подробности за продукта.

Основното предимство на генеративния AI ще бъде „способността му да показва десетки, ако не хиляди, варианти на вашата реклама, персонализирани за потребителя“, коментира главният финансов директор на Swiftly Анди Фридланд, който е бивш рекламен директор на Amazon. Switftly е технологична платформа за търговия на дребно.

По думите му създаването на различни реклами за отделните аудитории може да бъде скъпо. Той очаква AI инструментите на Amazon да пестят пари на рекламодателите.

Старши анализаторът във Forrester Брендън Уичър твърди, че инструментът на Amazon с генеративен изкуствен интелект ще бъде „добър за привличане и задържане на сегмент от търговци и марки на трети страни, рекламиращи се в Amazon”.

Други компании, включително Ascendly Marketing, използват генеративни AI инструменти за изображения, които комбинират снимки на публични личности с продукти. В скорошна кампания, генерирана от изкуствен интелект, починалият певец Елвис Пресли държи продукти на клиент на Ascendly – Fast Passports and Visas.

Добавянето на подобни образи увеличава значително споделянето в социални мрежи, коментира президентът на Ascendly Маршал Дейвис. Неговите клиенти се радват на скок на продажбите и на честотата на кликванията в Google – тенденция, която Google иска да види и в собствените си генеративни AI рекламни инструменти по време на празничния сезон.

Анализатори очаква рекламният бизнес на Amazon да генерира 14,2 млрд. долара през тримесечието, включващо коледните празници, сочат данни на LSEG. За сравнение, година по-рано сумата беше 11,56 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:17 | 30.10.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още