Таблетът iPad на Apple е загубил стабилно пазарен дял през изминалото тримесечие, и сега държи само 35,5% от световния пазар на таблети - рекордно ниско ниво за по-рано доминиращия производител. В същото време корейският конкурент Samsung успява да разшири своя дял до 21,4 процента, показва анализ на компанията за пазарни проучвания WitsView.
В счетоводния баланс за третото си фискално тримесечие на 2013 г., което приключи на 30-и юни, Apple отчете спад в абсолютни стойности в продадените IPad. Според компанията тя е продала 14,6 милиона таблета спрямо доставените 19,5 млн. броя през предходното тримесечие. Така по този параметър концернът не успя да отговори на очакванията на анализаторите от Wall Street, чиято консенсусна оценка бе за 17 милиона единици. Резултатът съответства на спад от 25,1%.
Според WitsView Samsung успя да подобри пазарния си дял през второто тримесечие от 20,2 до 21,4%, въпреки че отчита лек спад по отношение на бройките с 8,8 милиона таблети. На по-ниското ниво Asus и Acer постигат поради агресивното си ценообразуване в 7-инчовата категория ръст от 60 и 36 на сто спрямо предходното тримесечие.
Amazon и Google не успяха да впечатлят толкова през този период. Ерик Чу, изследователски директор на WitsView, ги нарича обаче "двамата дългосрочни победители в сегмента на началните таблети“, а техните доставки през второто тримесечие са възлизали на 1,1 и 0,7 милиона единици. При Amazon това се отдава на факта, че компанията фокусира моделите си за 2013 г. върху четвъртото тримесечие. Google обаче бе непосредствено пред подновяване на Nexus 7 и при нея за третото тримесечие отново се очакват по-високи продажби - на над два милиона таблети.
Като цяло доставените по света през второто тримесечие таблети са 41,1 милиона единици. Пазарните изследователи очакват за текущото тримесечие увеличение от около 20% до 49,6 милиона единици. За цялата година те прогнозират продажби на 196,5 млн. единици.
И пазарните анализатори на Citi Research очакват по-нататъшно намаляване на пазарния дял на таблета на Apple. Глен Йен вижда загубите им през годината "в рязък контраст с общия ръст на таблетната индустрия". В светлината на предпазливите очаквания на Apple той очаква за текущото тримесечие продажбите на Ipad да са надолу със 7% на годишна база. Дори и при положително развитие в останалата част от годината, резултатът ще остане далеч зад растежа на индустрията.
При това Citi приема, че в близките месеци Apple ще представи както нов iPad 5, така и нов iPad Mini. Не се споменава обаче нито дума за iPad Mini Retina – очевидно пазарните анализатори очакват забавяне на такова устройство.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо